فرماندارمیبد:

میدان کو رس اسب تا پایان سال در این شهرستان افتتاح می‌شود

6 ماه پیش بود که کلنگ پیست سوارکاران میبد در 5 کیلومتری شمال شرقی این شهرستان و در مسیر راه‌آهن در زمینی به مساحت 50 هکتار به زمین خورد.

مجموعه‌ای‌ که مایه دلگرمی صاحبان صنعت پرورش اسب و خیلی از جوانان شد.

 امروز این مجموعه با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در آماده‌سازی زیرساخت‌های اولیه نظیر جدول گزاری به طول 400 متر، نصب پایه و حفاظ داخلی به طول هزار و 600 متر، تسطیح و خاک‌برداری، زیرسازی به طول 2 هزار و 600 متر، احداث ساختمان با زیربنای 80 مترمربع و احداث جاده دسترسی به طول 700 مترمربع با بیش از 300 میلیون تومان از محل کمک‌های صاحبان صنعت اسب و مسئولین در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد در بازدید از این پیست سوارکاری گفت: پیست سوارکاری میبد یکی از پیست‌های مهم استان به شمار می‌رود.

حسین فلاح افزود: با احداث این مجموعه ورزشی که شامل فضاهای میدان کو رس، چوگان، پرش، سالن برگزاری مسابقات زیبایی، سالن نگهداری اسب‌های مسابقه است؛20 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

فلاح خاطرنشان کرد: حصارکشی این مجموعه به طول 3 هزار و 400 متر آغازشده است و فاز اول این مجموعه که میدان کو رس است تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن فلاح افزود: در شهرستان میبد بیش از هزار و 500 سراسب از نژادهای اصیل عرب، دره شور، ترکمن در باشگاه‌های تولید و پرورش اسب وجود دارد.