تاثیر نامزدی کروبی بر انتخابات ریاست جمهوری
در پی اعلام رسمی نامزدی مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، برخی چهره های سیاسی نسبت به این خبر واکنش نشان داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه آلیا، نماینده عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم گفته است که اعلام رسمی کاندیداتوری آقای کروبی در انتخابات ریاست جمهوری نشانگر عدم انسجام در بین نیروهای اصلاح طلب است چون آنان در ماه های اخیر موضوع حضور خاتمی در انتخابات را دنبال می کردند.

از سوی دیگر محمد علی ابطحی، معاون محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین، با استقبال از اعلام حضور مهدی کروبی در انتخابات آتی ریاست جمهوری، این امر را موضوعی قابل قبول توصیف کرد.

جامعه اسلامی مهندسین، در واکنش به نامزدی آقای کروبی، او را شخصیتی دلسوز و دارای جایگاهی بالا در نظام دانسته و از آمدن وی استقبال کرده است. این تشکل سیاسی محافظه کار، اظهار امیدواری کرد که وجود "رقبای قدرتمندی چون دبیرکل حزب اعتماد ملی" در انتخابات ریاست جمهوری دهم بر وزن رقابتهای سیاسی در این عرصه هر چه بیشتر بیافزاید.

در همین حال، مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز، گفته است که در جبهه اصلاحات نامزدهای دیگری هم به میدان می آیند.


برخی نيز می گویند که این امر سبب شکسته شدن رای های اصلاح طلبان در صورت نامزد شدن یک فرد دیگر از این جبهه، به ویژه محمد خاتمی است. البته برخي از تحليل گران نيز احتمال كناره گيري وي در صورت كانديدا شدن خاتمي و به نفع وي را پيش بيني مي كنند .
آقای کروبی كه با وعده پنجاه هزار تومان در ماه برای هر ایرانی در انتخابات گذشته به میدان آمده بود، كانديداتوري خود در انتخابات رياست جمهوري امسال نيز اعلام نموده است.