بازدید مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی از یک شرکت تعاونی برتر صادراتی درمیبد

فرماندارمیبد به همراه مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، مدیر اداره تعاون شهرستان و جمعی از کارشناسان از این واحد تعاونی پلیمر در هفته تعاون بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، این واحد تعاونی پلیمر، یکی از 315 تعاونی موجود در شهرستان میبداست که امروز به‌عنوان تعاونی صادراتی برتر شناخته‌شده است.

تعاونی که به گفته سید محمد امامی مدیرعامل این شرکت، از سال 1390 با 16 خط تولید و 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری راه‌اندازی و زمینه اشتغال یک‌صد نفر را به‌طور مستقیم در شهرستان میبد فراهم کرده است.

این شرکت تعاونی روزانه با تولید 20 تن انواع نایلون و کیسه‌های فریزر، زباله و کشاورزی و صادرات آن به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان و کشورهای منطقه خلیج‌فارس، سالانه 30 میلیون دلار به کشور ارزآوری دارد.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در بازدید از این تعاونی گفت:46 هزار نفر در تعاونی‌های شهرستان میبد عضویت دارند.

محمدحسین ریاحی گفت: افتخار ما این است که تعدادی از تعاونی‌های برتر ما به‌عنوان تعاونی‌های صادراتی از شهرستان میبد هستند.

ریاحی افزود: این نشان‌دهنده شناخت ظرفیت و افزایش توانمندی تعاونی‌هاست که در عرصه رقابت می‌توانند جایی برای صادرات محصولات خود داشته باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بابیان اینکه امروزه بازار و شناخت آن از اولویت‌های توسعه پایدار در جهت صادرات محصولات است افزود: ما بر اساس شناخت بازار می‌توانیم ارزش‌افزوده را برای منطقه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که شهرستان میبد در حوزه صادرات توانسته است توانمندی خود را نشان دهد و این شرکت پلیمر میبد خود را به‌عنوان یکی از تعاونی‌های برتر صادراتی در سطح کشور مطرح کند.