امام جمعه میبد با قدردانی از استاندار و مدیران استان برای پیگیری مشکلات استان و گرفتن اعتبار پروژه‌های نیاز به تکمیل، گفت: با وجود کارهای انجام شده هنوز آن گونه که باید تلاش‌های انجام شده مطلوب، با انگیزه و نقش آفرین نیست.
 آیت الله اعرافی در دیدار با  صنعتگران، شرکت‌های دانش بنیان، قطعه سازان و نمایندگان تشکلات کارگری با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی  و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ، مدیرکل امور اقتصادی و معاون اداره کل صمت استان تصریح کرد: هنوز چالش‌هایی  وجود دارد. نگاه جدی‌تر به مشکلات و کمبودها و پیگیری قاطع نیاز است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه باید از استاندار یزد به عنوان یک شخص دلسوز  و مدیران کل اداره‌ها و بانک‌ها برای آنچه انجام دادند، قدردانی کرد، خاطرنشان کرد: توقعی که  ما از استان و کشور داریم، مطلوب نیست. آنچه  مطلوب، متناسب با شان، با فکر ، با تدبیر، با انگیزه و نقش آفرین در صنعت استان و کشور است، انجام نشده‌است. تقاضا داریم نگاه تغییر کند و با همان نگاهی که خودتان هم می گویید باید داشته باشیم، نگاه کنید.
وی افزود: استان یزد با پیگیری‌های انجام شده دارای منطقه ویژه اقتصادی است. باید گره از کار این منطقه گشوده شود و نقطه ثقل آن بر قطعه‌سازی ، ماشین‌سازی و فن آوری‌های نو و پیشرفته  گذاشته شود.
اعرافی راه رفع مشکلات کشور را بخش خصوصی و اعتماد دولت به بخش بیان کرد و گفت: نباید بخش خصوصی را با نگاه منفی ارزیابی کرد، بخش خصوصی گره گشا و راه حل رفع مشکلات است. حمایت‌های از این بخش را باید متنوع و گسترده شود.
وی اظهار کرد: سرمایه‌ای که در اختیار دولت و تامین اجتماعی و شرکت های دولتی است اگر در اختیار صاحبان صنعت و شرکتهای دانش بنیان قرار بگیرد، می‌توانیم  100 درصد افزایش سرمایه را با مدیریت و نگاه و عزم بخش خصوصی داشته‌باشیم. باید در برنامه هفتم تدبیری بیندیشیم که گره از مشکلات بخش خصوصی گشوده شود و جان بیشتری بگیرد.
امام جمعه با بیان اینکه نمونه میبد یک نمونه قابل عرضه است، نسل اول و دوم ونسل سوم جوانی که اینجا حضور دارند نشان دادند که توالی نسل از دل مردم یک اقتصاد کاملا مردمی را به وجود آورده‌است. تاکید کرد: البته باید قدردان دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی برای کشودن گره‌ها و دادن تسهیلات به آنها بود. اما باید توجه داشت که قلب تپنده و مغز متفکر مردمی صنعت را شناخته و با کشف قلمروها یک دانش فنی بسیار خوب در شهر تولید کرده‌است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: زنجیره‌ای در میبد از فکر و تدبیر، طرح اقتصادی، مدیریت کار، و پس از آن جمع آوری سرمایه و به کارگیری سرمایه در یک چرخه پیش‌رونده ، تولید کننده و ارائه دهنده ثروت شکل گرفته‌است و اکنون نیز حداقل در 15 تا 20 نقطه کشور سرمایه‌گذاران میبدی به عنوان مشاور حضور دارند.

وی درخواست کرد که مسئولان و جوانان فعال در حوزه صنعت و فن آوری  نسل جدید صنعتگران و فن آوران را پرورش دهند و به سمت قطعه سازی و ماشین سازی و فن‌آوری‌های جدید پیشرفته و هوش مصنوعی و تحقیق و پژوهش ، توجه به مسائل محیط زیست ، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف آب و تنوع قلمروها بروند.
 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با یادآور شدن لزوم ایجاد عدالت، افزایش دامنه سرمایه‌گذاری و سهیم کردن مردم در سهام‌های کارخانجات و مراکز تولیدی را خواستار شد.
فرماندار میبد نیز  با بیان اینکه تاکید بر رفتن به سوی صنایع پاک و دانش بنیان به ویژه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی همواره مورد تاکید آیت الله اعرافی است. گفت: اکنون بسیاری از واحدهای خطوط کاشی و سرامیک و قطعه سازی در شهرستان داریم و در این ارتباط بستر مناسب برای ایجاد خوشه قطعه سازی برای کمک به برقراری انسجام در این حوزه فراهم است.
سید جمال سجادی پور در ارتباط با ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت اظهار کرد: 55 درصد دانش آموزان پسر شهرستان به سمت رشته‌های فنی حرفه‌ای با توجه به خروجی و بازار خوب این رشته‌ها رفته‌اند وظرفیت‌هایی خوب در این حوزه برای استفاده فراهم است.
وی همچنین خواستار ایجاد موسسه آموزشی کار و تامین اجتماعی در شهرستان شد و افزود: میبد از شهرستانهایی است که به سمت تامین نیروی کار رفته و مسئولیت‌هایی را ایجاد کرده، راه اندازی این موسسه می‌تواند کمک کند نیرویی متناسب با صنعت شهر و فارغ‌التحصیلانی که در شهر هستند، تربیت شود.
از سوی حاضران در نشست نیز مواردی از جمله لزوم توسعه فضای مرکز رشد شهرستان، نگاه ویژه داشتن و انگیزه دادن به حوانان برای روی آوردن آنها به ایجاد صنعت و کارآفرینی و اشتغال، اینکه مسئولان  صنعت میبد را فقط صنعت کاشی و سرامیک ندانند، فراهم کردن فرصت برای بانوان که در کنار کار خانه‌داری بتوانند در فضای خانه در کارهای صنعتی و فن آوری اشتغال داشته باشند، سنگ نیانداختن در دادن تسهیلات مورد نیاز مراکز تولیدی و صنعت مطرح شد و  بر رفع مشکلات  گمرکی تامین مواد اولیه تاکید شد.
از 2 نفر از فعالان حوزه صنعت نیز تجلیل شد.