پیام فرماندار به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها

سید جمال سجادی پور فرماندارمیبد در این پیام آورده است:

بنام خدا

آمدن خورشید فروزان شوراها از بلندای قله‌های عمران و آبادانی و فرهنگی و ورزشی شهر و روستا قانون پویا و متمدنی بود که در کشور عزیزمان اجرایی و بارقه امید را در دل مردم روشن ساخت.

 شوراهای اسلامی که نقطه عطف مشارکت مردم در اداره امور جامعه و نمادی از وحدت و مشارکت آنان در آبادانی شهری و روستایی را رقم زد

به‌طور یقین در نظام شورایی، مشارکت در اداره امور کشور، خصوصاً رفع موانع در امور محلی به نحو قابل‌توجهی افزایش می‌یابد و تصمیم‌گیری و نظارت بر عملکرد مناطق، بالا رفته و حقوق شهروندان تضمین می‌گردد.

نهادی که شالوده آن ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلامی دارد و درواقع به فرایند واگذاری امور به مردم، عینیت بخشید و به برکت این اتفاق، نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، دوچندان شد.

باگذشت عمری از آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا، اکنون نقش برجسته و تأثیرگذار این شورا در کیفیت زندگی شهری و روستایی کاملاً مشهود است و تجربه دوره‌های مختلف ثابت کرده است اهمیت و تأثیر انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا کمتر از دیگر انتخابات کشور نیست.

بنابراین اگر در همین شهرستان میبد و مناطق روستایی خود بنگریم به‌خوبی روشن است که این مناطق در سایه همت و تلاش شوراها تا چه میزان رشد و توسعه‌یافته و مردم این مناطق از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شده‌اند.

این‌جانب ضمن قدردانی از تلاش‌های همه منتخبین مردم در دوره گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا، برای اعضای فعلی نیز آرزوی توفیق خدمت و ارائه پاسخی شایسته به اعتماد مردم رادارم.