پیام فرماندارمیبد به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار

فرماندارمیبد در این پیام‌آورده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یسْطُرُونَ

تقارن روز خبرنگار با عاشورا خود اهمیت این روز بزرگ را که اصحاب رسانه در ارتقاء فرهنگ جامعه و روشنگری افکار عمومی ایفا می‌کنند روشن می‌کند.

چراکه اولین پیام‌آور و خبرنگار حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها بود که واقعه مهم کربلا و قیام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را باصداقت و امانت‌داری به گوش انسان‌های آزاده عالم رساند.

بنابراین امروز فلسفه خبرنگاری و رسانه بر کسی پوشیده نیست و خبرنگار و رسانه‌ای که خدمت به مردم و جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهد ارزشمند است.

هنر خبر خبرنگاری و رسانه باید این باشد که در مسیر حق و ارزش‌های الهی حرکت کند و اگر چنین نباشد به ضد خود مبدل و به همه آسیب می‌زند.

 امروز اختاپوس رسانه‌ای و جریان رسانه‌های خبیث غرب با استفاده از قدرت خبرنگاری و رسانه تمام ارزش‌های انسانی را به سخره گرفته‌اند و با به راه‌اندازی فضای مجازی افسارگسیخته تمام فرهنگ‌های جامعه بشری را تحت تأثیر فرهنگ غربی قرار داده است.

بنابراین خبرنگار و رسانه‌های ما باید با درس گرفتن از عاشورا. اسلامی، ایمانی و اخلاقی باشد و در این شرایط حساس با جهاد تبیین که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است علاوه بر امیدآفرینی در جامعه. با اختاپوس رسانه‌ای غرب که درصدد سست کردن کانون خانواده و تسخیر ذهن نوجوانان و جوانان است با تولید محتواهای انقلاب جهادی و اسلامی مقابله کند.

این‌جانب ضمن تسلیت عاشورای حسینی و ایام محرم به همه سوگواران عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به‌ویژه به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه که زینب وار سوگواری‌ها و عزاداری عاشورای حسینی را با قلم و دوربین خود در سطح بسیار وسیع بازتاب دادند تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این صداقت و امانت‌داری و سرعت و دقت در ثبت و ضبط رویدادهای شهرستان میبد را در همه ابعاد در همه حال حفظ کنند.

سید جمال سجادی پور فرماندارمیبد