پیام فرماندارمیبد به مناسبت روز صنعت و معدن

متن پیام سجادی پور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

نام‌گذاری دهم تیرماه از سوی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز صنعت و معدن نشانگر اهمیت و توجه به مقوله این بخش در اقتصاد است.

موتور محرکه‌ای که جامعه را با ایجاد اشتغال و رونق تولید، پویا و فرصت‌های کم‌نظیر در افزایش تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی را فراهم می‌کند.

 بخش صنعت و معدن عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و سرانه درآمد است که نیازمند نگاه توسعه محور اقتصادی دولت است؛ چراکه تمرکز براین بخش می‌تواند علاوه بر رشد چشمگیر اقتصادی، معضل بیکاری را هم معالجه کند.

صنعت و معدن دو بازوی پیشرفت اقتصادی جامعه‌اند که به حمدالله کشور ما به‌اندازه کافی از هردوی آن‌ها برخوردار است اما مهم آن است که مسئولین از این فرصت‌ها چگونه در رشد و توسعه و آبادانی کشور چگونه استفاده کنند.

 استان یزد و شهرستان میبد هم که از مناطق معدنی کشور محسوب می‌شود؛ سرمایه‌های عظیمی خدادادی داریم که نگاه و سیاست‌های مسئولین و مقامات استانی و شهرستانی باید این باشد که از خام فروشی امتناع و با تکیه‌بر توان داخلی به سمت ایجاد فرصت‌های فراوری معادن باشند تا این سرمایه عظیم به‌سادگی سر از کشورهای پیشرفته درنیاورد.

این‌جانب روز صنعت و معدن را به همه صنعتگران و کارآفرینان شهرستان میبد تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، تمام توان خود را برای تحقق این شعار مقام معظم رهبری به کار بگیرند تا روزبه‌روز شاهد شکوفایی جامعه در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش صنعت و معدن و اقتصاد باشیم.