پیام فرماندارمیبد به مناسبت درگذشت دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

سجادی پور در این پیام آورده است:

انا لله و انا الیه راجعون

دنیای خاکی برای انسان‌های بزرگ و عالمان و دانشمندان، میدان تجربه و تحقیق و پژوهش در راستای تعالی بشریت و شکوفایی افکار و اندیشه و تمدن و فرهنگ است. چراکه عاری از دل‌بستگی‌های مادی، دنیا را برای طی کردن کمال برمی‌گزینند تا بشریت از آثار و نتایج آن در مسیر درست زندگی بهره‌مند شوند.

مرحوم دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوق‌دان و پژوهشگر نامدار یزدی و ایرانی نمونه بارزی در جرگه این بزرگان بود.

چهره علمی که در طول عمر بابرکت خود آثار ماندگاری برای ارتقای زبان و ادبیات فارسی خلق کرد و" کتاب روزها" ماندگارترین و «نامه به فرزند» تازه‌ترین اثر چاپ‌شده و شهرزاد قصه‌گو تازه‌ترین اثر تجدید چاپ این استاد برجسته کشور است.

دکتر اسلامی ندوشن در مدت ۵۰ سال بیش از ۵۰ کتاب و صدها مقاله در باب فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی به رشته تحریر درآورده است و تأسیس فرهنگ‌سرای فردوسی و انتشار فصل‌نامه هستی از اقدامات او درزمینهٔ اعتلای فرهنگ و ادب فارسی است.

ماجرای پایان‌ناپذیر حافظ، چهار سخنگوی وجدان ایران، تأمّل در حافظ، زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه، داستان داستان‌ها، سرو سایه فکن، ایران و جهان از نگاه شاهنامه، نامه نامور، ایران را از یاد نبریم، به دنبال سایه همای، ذکر مناقب حقوق بشر در جهان سوم، سخن‌ها را بشنویم، ایران و تنهائی‌اش، ایران چه حرفی برای گفتن دارد؟، مرزهای ناپیدا، شور زندگی (وان گوگ)، روزها (سرگذشت – در چهار جلد)، باغ سبز عشق، ابر زمانه و ابر زلف، افسانه افسون، دیدن دگر آموز، شنیدن دگر آموز، جام جهان‌بین و آواها و ایماها را می‌توان از کتاب‌های محمدعلی اسلامی ندوشن نام برد.

و اینک درگذشت خسارت‌بار پژوهشگر فاضل و ایران‌دوست، جناب آقای دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن که دل ما و همه اصحاب فضل و ادب و فرهنگ را به درد آورد را صمیمانه به دوستان و همراهان و شاگردان آن بزرگوار، به‌ویژه به بانوی دانشمند و بزرگوار خانم دکتر شیرین‌بیانی و به فرزندان و بازماندگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم.​​​​​​​