مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان یزد با بیان اینکه قطعه سازی یکی از محورهای صنعت استان یزد و مورد تاکید استاندار است. گفت:  میبد یک نمونه و الگوی صنعتی در قطعه سازی برای شهرستان‌های دیگر و کشور است.
 مسلم فلاح‌زاده در نشست با آیت الله اعرافی و صنعتگران، شرکت های دانش بنیان، قطعه سازان و نمایندگان تشکلات کارگری افزود: در این شهرستان از ساخت ماشین آلات کاشی وسرامیک شروع کردند و اکنون وضعیت خوبی دارند و ما آماده همکاری با آنها برای خوشه سازی صنعت قطعه سازی هستیم.
وی با معرفی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد گفت: شرکت در سال 64 تاسیس شده‌است و سه تا رکن هیئت حقوقی ، هیئت مدیره و بازرس دارد. همچنین ما سه ماموریت عمده ایجاد بستر برای فعالیت برای واحدهای صنعتی ، تامین شبکه زیرساختی شهرکها و واحدهای صنعتی  و مکان یابی ، ایجاد و توزیع شهرکها و هشت وظیفه دیگر داریم.
مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان تعداد شهرکها و ناحیه های صنعتی استان یزد را 14 شهرک صنعتی ، 15 ناحیه صنعتی و جمعا 33 شهرک و ناحیه صنعتی ، 29 شهرک در حال بهره‌برداری ، 2 منقطه ویژه اقتصادی بهره‌برداری شده ابرکوه و یزد و سه ناحیه صنعتی ویژه اقتصادی میبد ، اشکذر واردکان برشمرد.
وی با بیان اینکه در میبد 2 شهرک صنعتی جهان آباد و میبد 2 و 3 ناحیه صنعتی شمس آباد، حسن آباد و ندوشن داریم. آماری از اشتغال پنج هزار و 300 نفر در شهرک جهان آباد، 96 هکتار زمین واگذار شده و 192 واحد بهره‌برداری شده در این شهرک ارائه داد.
وی اشتغال 220 نفر ، 215 هکتار زمین واگذارشده و 9 واحد بهره‌برداری شده در شهرک  صنعتی میبد 2 را نیز ذکر کرد و گفت: شهرک صنعتی حسن آباد ندوشن نیز در حال بهره‌برداری است.
مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان یزد همچنین رفع مشکلات عمده تامین آب ، برق و گاز را در شهرکهای صنعتی استان را خواستار شد.
مدیرعامل شهرکهای صنعتی جهان آباد میبد نیز گفت: بر اساس شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری امسال مهار تورم و رشد تولید است. باید دقت داشت هر هزینه‌ای که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر واحد تولیدی و سرمایه گذار تحمیل شود، نمود خود را در کار و فعالیت نشان می‌دهد و ما در مهار تورم و رشد تولید موفق نمی‌شویم.
محمد رضا ماندگاری  یکی مشکلات عمده را بی ثباتی بیان کرد و افزود: صنعتگران و تولید کنندگان سالهای متمادی با این مشکل  مواجه هستند ، بی ثباتی در تامین زیر ساخت‌های برق و گاز و بی‌ثباتی در تعیین قیمت و تامین مواد اولیه است که منجر به تقاضا برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی شده‌است. صاحبان صنایع با تامین سرمایه در گردش نیز با مشکل مواجه هستند.