علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان میبد که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد گفت : یکی از برنامه های راهبردی و تاثیر گذار در تامین گوشت قرمز استان ، توسعه مگافارم های "مزارع " مولد دام های سبک در استان است که در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه قرارگرفته است .
فاتحی نیا با بیان اینکه در سال جهش تولید با مشارکت مردم ، مبنای ما تولیدات بیشتر دامی در استان است افزود: افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری به ویژه درحوزه تولید دام سبک درقالب مگافارم ها هستند می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی در شهرستانها در این حوزه سرمایه گذاری کنند .
مدیرکل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد : با توجه به اینکه پتانسیل های خوبی درشهرستان میبد درزمینه پرروش دام سبک وجود دارد و شرایط بسیار خوب است و در زمینه بیماری ها مشکل خاصی در میبد و ندوشن نداریم می توان گام های بزرگی برداشت .
فاتحی نیا با بیان اینکه میبد ازنظر بیماری های مشترک هم  وضعت قابل قبولی دارد بر سرمایه گذاری در زمینه تولیدات دامی در این شهرستان تاکید کرد و گفت : با اولویت مگافارم های مولد دام سبک ، متقاضیان می توانند  سرمایه گذارای خود را در این حوزه انجام و فرایند واگذاری زمین را از طریق جهادکشاورزی دنبال کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان گفت : پیش بینی جهاد  کشاورزی استان برای تحقق مگافارم ها،  120 هزار راس دام مولد در استان است که سهم شهرستان میبد از این تعداد 10 هزار دام مولد سبک است .
وی گفت : در هفته گذشته دراستان و شهرستان میبد اتفاقات خوبی افتاده است و هنوز ظرفیت هایی برای محقق شدن پیش بینی وجود دارد که متقاضیان می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی از این ظرفیت تولیدی که درجهاد ایجاد شده است  بهره ببرند.