امام جمعه میبد با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن مسیر تکاملی صنعت از  صنایع بزرگ درخواست کرد،  طرح توسعه و سرمایه گذاری و پشتیبانی از کارهای پژوهشی و دانشجویی را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار صدا و سیما میبد؛ آیت الله اعرافی در دیدار با نخبگان افزود: باید استفاده از دانش و فن‌آوری‌های پیشرفته و به کارگیری توان و ظرفیت علمی در چرخه تولید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: همه ما از دانشگاه و مسئولان و صنعت باید تلاش کنیم و زمینه برای نقش آفرینی استعدادهای ناب فراهم آوریم و آنها را تقویت کنیم.
امام جمعه میبد خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه با گره‌گشایی مسائل اجتماع فاصله دارد. باید نگاه دانشگاه این باشد که با به کاربردن راهبردها نقش مهمی در صنعت ایفا کند. زمینه فعالیت و تامین زندگی استعدادهای ناب و نخبگان در صنعت فراهم شود و صنعت به دانشگاه راه یابد.
وی با تاکید بر اهمیت ورود به حوزه هوش مصنوعی ، جایگزینی  صنعت کاشی میبد با صنعت دانش بینان و فناورانه ماشین‌سازی و قطعه‌سازی را درخواست کرد.
اعرافی صنعت میبد را که با سرمایه های مردمی شکل گرفته، یک افتخار برای شهر و استان و کشور بیان کرد.
محمد رضا ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد میبد نیز در این نشست گزارشی از قطعه سازی و ماشین‌سازی ارائه داد و با اطلاع دادن از اینکه صنایع میبد توان طراحی کوره را دارند، درخواست فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای اجرای طرحهای طراحی شده کرد.