به مناسبت شهادت شهید خدمت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و همراهان مراسم بزرگداشتی از سوی دفتر امام جمعه ، فرمانداری ، ناحیه مقاومت بسیج و کانون خادمیاران رضوی ، در مصلی آیت الله اعرافی شهرستان میبد برگزار شد
در این مراسم که مسئولین و اقشار مختلف مردم حضور داشتند؛ حجت الاسلام علیرضا حسنی امام جمعه موقت میبد به روحیه خستگی ناپذیر شهید جمهور گفت : حقیقتا شهید آیت الله رئیسی در دوره کمتر از سه سال ریاست جمهوری خستگی را خسته کرده بود .
امام جمعه موقت میبد با تشریح وظایف یک کارگزار واقعی دینی و اسلامی در تراز انقلاب گفت : شهید جمهور ما یک کارگزار درتراز اسلام و انقلاب بود که 
خود را یک طلبه محض می دانست و زندگی اش را براساس زندگی طلبگی تنظیم و از تجمل گرایی و اشرافی پرهیز می کرد .
وی با بیان اینکه این شهید خدمت بعنوان کارگزار نظام اسلامی سعه صدر و سینه گشاده داشت افزود : آیت الله رئیسی در مقابل همه ناملایمات سکوت می کرد و می گفت : من مقلد رهبری و ولایت و شاگرد شهید بهشتی ام و  درمسائل اختلافی وارد نمی شد .
حجت الاسلام حسنی کارگزار در نظام اسلامی را خدمتگذار مردم خواند و گفت : شهید جمهور ما  حسن معاشرت داشت و در سفربه نقاطی که مردمان آن منطقه فرماندار را به چشم ندیده بودند با مردم آن منطقه صمیمی ترین ارتباط را برقرار می کرد و آنها بدون لکنت زبان با رئیس جمهور به گفتگو می نشستند . 
امام جمعه تصریح کرد : هرچند مصیبت از دست دادن رئیس جمهورمردمی ، وزیر خارجه مجاهد و پرتلاش و امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و خدمه پرواز آن هم در شب میلاد علی بن موسی الرضا همه برای ما سخت و تلخ وناگوار است ؛ اما ملت ما قدرشناس است و مسئول خدمتگذار را از دیگران تشخیص می دهند .
وی  با بیان اینکه شهادت این عزیزان یکباردیگر اتحاد و همدلی را بین ما ایجاد کرد گفت : انقلاب اسلامی درطول این 45 سال حوادث عجیبی را به خود دیده است اما این انقلاب آنقدر تنومند شده و ریشه دوانده است و پای مکتب امام بزرگ شده ایم که هیچ حوادثی نمی تواند به آن آسیب بزند .
حجت الاسلام حسنی با اشاره به ترور نخست وزیر و شهادت آیت الله بهشتی و 72تن از یارانش و ترورها وکودتاها افزود : همانطور که امام رحمه الله علیه در وصیت خود فرمودند؛ با رفتن یک خدمتگذار در سد پولادین این ملت خللی وارد نمی شود چون این ملت خدا را دارد .
وی گفت : ما برای خدا قیام کردیم؛  دلهای مان را به خدا سپردیم  و با همه تلخی ها یقینا مسیر پیشرفت را به سوی قله که نزدیک است طی می کنیم .
امام جمعه موقت میبد افزود : امیدواریم  در انتخابات ریاست جمهوری مردم با بصیرت ما فردی را  انتخاب کنند که مسیر شهید آیت الله رئیسی را ادامه دهد و آینده بسیار روشنی در انتظار این کشور و مردم بزرگوار است. 
مداحی و اجرای سرود دانش آموزی از دیگر برنامه های این مراسم بود .