درنشستی که در خانه محیط زیست شهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد هفته زمین پاک گرامی داشته شد .
در این نشست تعدادی از پرسنل HSE و بهداشت حرفه ای کارخانه جات، مدیرعامل شهرک صنعتی، رئیس اداره محیط زیست و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی،دکتر فتح زاده از اعضا شورای مخاطرات محیط زیستی شهرستان ،حضور داشتند.
دکتر فتح زاده، عضو هیات علمی دانشگاه و شورای مخاطرات محیط زیستی در این نشست به ارایه عملکرد یکساله شورای مخاطرات محیط زیستی و تغییر اقلیم شهرستان میبد پرداخت.
فتح زاده  از برگزاری17 جلسه و نشست توسط این شورا خبر داد و گفت: پس از ماه ها نشست و گفتگو بامتخصصان، اقشار، طبقات و طیف های مختلف جامعه اکنون می توانم به ضرس قاطع بگویم که اطلاع رسانی علمی و دقیق در موضوع محیط زیست نیاز اصلی امروز مردم میبد و اردکان می باشد. چرا که اردکان و میبد در موضوع محیط زیست به شدت دچار افراط و تفریط شده اند.
فتح زاده استفاده از مستندات علمی را تنها راه عملی پاسخ به شایعات ، شبهات و اقدامات تحریک آمیز دانست و گفت: دانش قدرت است و اگر علم در این قضیه حاکم شود بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
 وی افزود :  در جهان ثابت شده است در جاهایی که ما تغییر انرژی داریم مانند پالایشگاه ها و نیروگاه ها شاهد کانون آلایندگی خواهیم بود.
فتح زاده در ادامه به قسمتی ازنتایج تحقیقات علمی شورای مخاطرات اشاره نمود و در این رابطه گفت: در موضوع ریزگردها، استان به شدت تحت تاثیر تپه های ماسه ای شرق سمنان قرار دارد که مسئولان حتما باید با نشست های بین استانی چاره ای برای این مشکل بیاندیشند.
وی هم چنین از شناسایی 4 کانون الایندگی در استان یزد خبرداد و افزود: علاوه بر 4کانون فوق، بحث کیفیت سوخت، ناوگان مینی بوس رانی، حمل ونقل و نیروگاه نیز به شدت در موضوع آلودگی نقش دارند اما ما شاهد شکل گیری موج های مشکوکی در جامعه هستیم که انگشت اتهام را به سمت دیگری می گیرند و بدون اشاره به نقش مهم این 4 کانون و کیفیت سوخت و.... در آلایندگی و آلودگی محیط زیست، سعی دارند همه آلودگی استان را به پای یک حوزه بنویسند.
علی اکبر کارگر رئیس محیط زیست شهرستان میبد، در ابتدای این نشست با گرامیداشت هفته زمین پاک، حفاظت و صیانت از محیط زیست شهرستان را رسالت اصلی خود و همکارانش برشمرد و تاکید کرد در این باره هیچ گونه مماشاتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت.
مکارگر  با اشاره به گوشه ای از اقدامات تشویقی و تنبیهی صورت گرفته درباره حفظ محیط زیست شهرستان، اظهار امیدواری کرد با همکاری بیشتر سایر دستگاه ها بتوانیم به رسالت خود در این مورد به طور کامل عمل کنیم.