سلامت روان مهم‌تر از سلامت جسم

از هیجدهم تا 24 مهرماه هفته سلامت روان نام‌گذاری شده است به همین مناسبت با حضور حجت‌الاسلام فاضلی مسئول دفتر امام‌جمعه میبد، دهقانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مدیر آموزش‌وپرورش و جمعی از معلمان و دانش آموزان، نشستی در آموزشگاه مرحوم قاسم ضیایی روستای بیده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در این نشست محمدرضا کارگر مدیر آموزش‌وپرورش میبد با اشاره به هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی علیه نظام و کشور و ملت ما گفت: معلمان و مدیران باید بیش از گذشته در مدارس و در کنار آموزش درسی به مسائل تربیتی و اخلاقی توجه کنند.

کارگر افزود: مسائل معرفتی و قرآنی و انسانی باعث می‌شود دانش آموزان ما که نسل آینده مدیریت کشورند در مسیر ارزش‌های اسلامی و انقلابی و در صیانت از ایران عزیز حرکت کنند.

سعید برزگر مدیر و کارشناس مشاوره آموزشگاه قاسم ضیایی گفت: یکی از دلایلی که افراد به مشاوره مراجعه نمی‌کنند این است که سلامت روان را در اولویت نمی‌دانند درصورتی‌که سلامت روان مهم‌تر از سلامت جسم است که روی جسم هم اثر می‌گذارد.

برزگر مقاومت در برابر تغییر را یکی دیگر از عوامل عدم بهره‌گیری از مشاوره عنوان کرد و افزود: داشتن تجربه ناموفق در مراجعه به مشاوره و تکبر و غرور را می‌توان از دیگر عوامل نرفتن به سمت مشاوره ذکر کرد اما واقعیت آن است که انسان در زندگی در همه ابعاد به مشاوره نیاز دارد و می‌توان بسیاری از مشکلات و گره‌های ناگشوده را با استفاده از مشاوره بگشاید.

مسئولین در ادامه از نمایشگاهی که دانش آموزان از حوادث رخ‌داده در جامعه در حوزه سلامت روان برگزار کرده بودند بازدید کردند.