حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تمام منطقه بعد از غضب فلسطین در معرض تهاجم اسرائیل قرار گرفت.
امام جمعه میبد با بیان اینکه اگر سدهای استوار جبهه مقاومت نبود موج تجاوز گری و خوی وحشی گری اسرائیل همه منافع کشورهای منطقه به ویژه کشور ایران  را در بر می گرفت افزود‌: منافع ملی کشورهای اسلامی نیز به این گره خورده که آیا اسرائیل دراین منطقه به عنوان ابزار قدرت غرب و مستکبران عالم موفق بشود یا نه؟
خطیب جمعه میبد تصریح کرد : شک نباید کرد که موفقیت اسرائیل در سیطره بر آن خطه عالم اسلام موجب پیشتازی او و پیشروی او در تعدی به منافع ملی کشورهای اسلامی است.
مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: ایران مطابق قوانین بین الملل و قواعد حقوق بشر و در چارچوب ضوابط درست و دقیق مطابق با پیمانها و قراردادها تشویق کننده مقابله با ظلم است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هیچ هراسی نداریم. کشوری غصب شده و مردم 50 تا 70 سال در فلسطین و پیرامون آن در سوریه و لبنان و مصر و اردن آسیب دیدند و ایران آتش مظلومان در برابر ظالمان عالم را برافروخته است.
امام جمعه میبد با بیان اینکه وجدان بشری حقیقتی است که در همه انسانها وجود دارد گفت :  وجدان بشری در مقابل زشت ترین فجایع ، غصب یک کشور و هویت یک کشور می لرزد. این وجدان است که موج ایجاد می‌کند. هر وجدان سالمی  خود را در برابر مظلومان وظیفه مند می‌داند
آیت الله اعرافی گفت : دولتها و آدمهای وابسته کنار نشستند،اما  وجدان اسلامی بیدار است.
خطیب جمعه میبد طوفان الاقصی را  مرحله نوینی در روابط فلسطین و عالم اسلام با غرب و متجاوزان صهیونیست به صورت حساب شده خواند و گفت : همه کار فلسطین و مجاهدان جبهه مقاومت دفاع از مسجد الاقصی و عالم اسلام است.
مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: حمله به شهرکهای یهودی نشین، حمله به غاصبان است. و همه آنها می دانند غاصب هستند و هر حمله آنها به مسلمانان حمله به غیر نظامیان است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: همه اینها پاسخ به مباحث مرتبط به غزه و جبهه مقاومت و سوال‌های مطرح شده از جمله « غزه را با ایران و کشورهای دیگر چه کار؟، «ایران عامل برافروختن آتش جنگ در فلسطین است؟»، «جریان مقاومت و حماس بدون محاسبه وارد جنگ شد؟» و «حمله به غیر نظامی ها؟» است.
امام جمعه میبد در ادامه با اشاره به شاخص های فرهنگ عمومی گفت: شاخص‌های فرهنگ عمومی و اجتماعی دهها شاخص است. به عنوان مثال بر اساس آمار ارائه شده، فرهنگ راهنمایی و رانندگی و عبور و مرور در شهر مشکل دارد که همه باید در رعایت حقوق عابران پیاده و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه و همت کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری نظم و انضباط ، کار و تلاش را نشانه ای از سلامت فرهنگ عمومی بیان کرد و افزود: جامعه اهل کسالت ، بیکاری و تنبلی دارای اختلال در فرهنگ عمومی است و جامعه هوشیار ، بیدار و پرکار و پرتلاش جامعه ای دارای فرهنگ عمومی سالم و مترقی است.
آیت‌الله اعرافی نظم و انضباط ، کار و تلاش ، احترام متقابل در جامعه میان افراد و گروه‌ها، رعایت حقوق اجتماعی، فرهنگ عبور و مرور و راهنمایی و رانندگی، عدالت و احسان در روابط اجتماعی و اقتصادی، عزت و مناعت طبع و بهره‌وری درست از منابع آب و سایر نعمت‌های الهی را  از مهمترین شاخص های فرهنگ عمومی بیان کرد.
وی تصریح کرد: همه ما باید اهتمام داشته باشیم که این شاخص‌ها سالم و پیشگام در فضاهای مدرسه و دانشگاه تا حوزه و تجارت و صنعت و محیط های عمومی رعایت شو چرا که وظیفه دینی، ملی و انقلابی همه ما در سطح شهر و استان و کشور ارتقای شاخص‌های فرهنگ عمومی است و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری و کار تربیتی انجام دهیم.
خطیب جمعه میبد افزود: همه ما با اعتقاد زیر خیمه اسلام قرار گرفته‌ایم و معارف اسلام را باور داریم  چرا که اسلام غیر از هویت بشری به ما هویت مشترک اسلامی داده‌ است و رسول خدا و اولیای الهی ما را به این هویت اسلامی فرا خوانده‌اند.