زنگ انقلاب درمیبد به صدا درآمد

هم‌زمان با سراسر کشور و در 12 بهمن سالروز ورود حضرت امام خمینی معمار کبیر انقلاب اسلامی و با حضور سرپرست فرمانداری میبد، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران ادارات و تعدادی از دانش آموزان به نمایندگی همه دانش آموزان مدارس، زنگ انقلاب در مدرسه حاجتی شهرستان میبد نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، مسئولین در ادامه با حضور بر گلزار مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدابراهیم اعرافی رحمه‌الله علیه امام‌جمعه فقید میبد و گلزار شهدا شهیدیه با قرائت فاتحه و عطرافشانی و گل‌باران با آن‌ها تجدید میثاق کردند.

در این روز زنگ زورخانه‌های شهرستان میبد هم به‌صورت نمادین در زورخانه شهیدان نامجو به صدا درآمد.

سید جمال سجادی پور سرپرست فرمانداری میبد ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: این لحظات یادآور خاطرات شیرینی است که مردم آماده استقبال از امام بودند و بعد از 15 سال تبعید امام در چنین ایامی وارد فرودگاه مهرآباد شدند.

سجادپور بابیان اینکه از چهار هزار شهید استان، هزار شهید دانش‌آموز است گفت: شما دانش‌آموز بودید که در دوران دفاع مقدس در قالب نیروهای مردمی و بسیجی از آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع کردید و امروز این برنامه‌ها با این هدف برگزار می‌شود که این عزت و عظمت را در جامعه تبیین کنیم.

وی افزود: یکی از بندهای مهم وصیت‌نامه‌های شهدا ولایتمداری و پشتیبانی از ولایت‌فقیه است گفت: امروز باید با انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل جوان که شما حافظان این نظام هستید قدردان راه امام و شهدا باشیم و از این انقلابی که هانی شده است را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام حسنی مدیر حوزه علمیه برادران میبد هم‌سالی که امام این انقلاب عظیم اسلامی را آغاز کردند قرن نوزدهم قرن دین‌ستیزی بود و دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند، امام بانام دین، مبانی اعتقادی و بانام توحید، مردم را به صحنه کشاندند و این انقلاب عظیم اسلامی را به وجود آوردند.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه این انقلاب با جان‌فشانی شهیدان و همت ملت بزرگ ایران و لطف الهی به سرانجام رسید و پیروز شد افزود: شما دانش آموزان که امید آینده انقلاب هستید در این 43 سال سختی‌های زیادی را کشیدیم و قله‌های بلندی را فتح کردیم اما متأسفانه دشمنان و بعضی از بدخواهان داخلی هجمه عظیمی علیه این انقلاب و نظام شروع کردند.

وی گفت: یکی از این دشمنی‌ها این است که نسل نوجوان و جوان ما را از آینده انقلاب و نظام اسلامی ناامید کنند و نظام انقلاب اسلامی بااین‌همه دستاورد را ناکارآمد جلوه دهند.

حجت‌الاسلام حسنی مهترین وظیفه نظام آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها مسئله جهاد تبیین است و باید دستاوردهای نظام دینی برای نسل نوجوان و جوان روشنگری و توطئه‌ها خنثی شود.

وی این انقلاب ما به سمت نظام نوین اسلامی پیش می‌رود که قله آن تمدن مسئله ظهور است و با دستان شما ملت و به رهبری مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی سپرده شود

حجت‌الاسلام حسنی بابیان اینکه شما دانش آموزان وارث شهید ذوالفقاری‌ها و دانش آموزان شهیدی هستید که در طول دوران 8 سال دفاع مقدس جان‌فشانی کردند گفت: نباید بگذارید این پرچم روزی زمین بماند و باید با خوب درس خواندن و رعایت مسائل دینی و اخلاقی و آشنایی با حقایق و تاریخ انقلاب و زندگانی امام و شهدا این مسیر نورانی را به جلو ببرید.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: شما دانش آموزان باید در 44 سال پیروزی انقلاب، گام دوم انقلاب را که مقام معظم رهبری به شما دانش آموزان بالیدند و امید دارند را مطالعه و این دوره را باعزت طی کنید.