بخشدار مرکزی میبد از افزایش بیش از هشتاددرصدی بودجه دهیاری‌ها خبرداد

نشست هم‌اندیشی میراث فرهنگی و گردشگری با حضور معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و رئیس میراث فرهنگی، و جمعی از فرهنگ دوستان در محل آب‌انبار تاریخی روستای مهرآباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، بخشدار مرکزی میبد در این نشست از افزایش بیش از 80 درصدی بودجه دهیاری‌های این شهرستان از محل استانی شدن توزیع عوارض معادن و افزایش 50 درصدی از محل مالیات بر ارزش‌افزوده خبرداد و افزود: با استفاده از این فرصت‌ها، اجرای پروژه‌های عمرانی، زیباسازی بصری روستاها، ارتقاء سطح معیشت روستائیان، اشتغال، احیاء و مرمت بناهای تاریخی ارزشمند، و تکمیل مسیرهای گردشگری در روستاها سرعت می‌یابد.

محمد شیبانی گفت: یک و نیم میلیارد تومان هم از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها در سال جاری اختصاص‌یافته است.

وی با اشاره به معرفی روستای مزرعه کلانتر در سال 95 به‌عنوان روستای ارزشمند تاریخی هم گفت: این فرصت خوبی را برای جذب اعتبارات استانی و ملی در این روستا فراهم می‌کند.

بخشدار مرکزی میبد بابیان اینکه میراث فرهنگی متعلق به مردم است بر مشارکت همه‌جانبه در احیاء، مرمت و صیانت از بافت‌های تاریخی در مناطق روستایی تأکید کرد.

محمد شیبانی با اشاره به هزار هکتاری بافت تاریخی شهرستان میبد از شناسایی 110 آب‌انبار در سطح شهرستان میبد هم خبرداد و گفت: وجود آب‌انبارها، حمام‌های قدیمی، آسیاب‌ها و تک بناهای تاریخی در شهرستان میبد، فضا را برای فراهم کردن زمینه‌های توسعه صنعت گردشگری بیش‌ازپیش می‌طلبد.