سجادی پور فرماندار میبد :باید گره های ذهنی جوانان را نسبت به ازدواج بازکرد


فرماندار میبد درکارگاه آموزشی پیش از ازدواج گفت : اولویت دولت و مجلس موضوع جوانی جمعیت است .
سیدجمال سجادی پور با بیان اینکه هیچ کس منکر تشکیل خانواده نیست افزود : متاسفانه در دهه های گذشته با شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، سن ازدواج درکشور بالا رفته و فرزند آوری را درخانواده ها تحت تاثیر قرار داده است.  
سجادی پور گفت : بالا رفتن توقعات خانواده ها درامر ازدواج باعث افزایش سن ازدواج و درمواردی تن ندادن به ازدواج در بین جوانان شده است که این امر در افق چشم انداز جمعیتی باعث حرکت کشور به سمت جمعیت مسن و سالمند است .
 فرماندار میبد تصریح کرد : دولت درطرح جوانی جمعیت ،مشوق های ازدواج و فرزند آوری را پیش بینی کرده است تا کشور از این شرایط عبور کند .
سجادی پور بر فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی در خانواده و جامعه تاکید کرد و گفت : امروز با روند فعلی جمعیت رو به سالمندی می رود و درخانواده ها جمعیت تقریبا جایگزینی پدر و مادر است .
وی افزود : باید با توکل برخدا و استفاده از تجربیات کسانی که ادواج کرده و به درزندگی به شرایط مطلوب رسیده اند؛ گره های ذهنی جوانان را نسبت به ازدواج بازکرد .
فرماندار میبد تصریح کرد : چیزی که در امر ازدواج و تشکیل خانواده برای دختر و پسر مهم است ؛ تعهد اخلاقی و مباحث اعتقادی و پایبندی به اصول و ارزشهای اسلامی است .
سجادی پور با بیان اینکه خانواده ها نباید از ازدواج کردن جوانان خود هراس داشته باشند گفت : کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج می تواند با افزایش مهارت بین جوانان در سن ازدواج ، افزایش سن ازدواج را پایین بیاورد .