افتتاح دو طرح کشاورزی و دامداری درمیبد با حضور وزیر جهاد کشاورزی

همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر جهاد کشاورزی، فرماندارمیبد و جمعی از مسئولین، از طرح آبیاری نوین روستای حجت‌آباد شهرستان میبد بهره‌برداری شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، برای اجرای این طرح در سطح 120 هکتار از اراضی روستاهای محمدآباد و حجت‌آباد که 260 بهره‌بردار را دربرمی گیرد 20 هزار و 470 متر شبکه‌گذاری شده است.

فرماندارمیبد در حاشیه افتتاح این طرح گفت: این طرح در راستای مدیریت مصرف آب و با 17 هزار میلیون ریال اجرایی شده است که 14 هزار میلیون ریال آن سهم دولت بوده است.

حسین فلاح افزود: محصولات این روستاها عمداً گندم، کشت چغندر، یونجه و علوفه و باغات انار است که نیازمند توجه به مصرف آب و مدیریت مصرف آب است تا با استفاده از سیستم‌های تحت‌فشار، از افت آب چاه‌های کشاورزی جلوگیری شود.

همچنین یک واحد پرورش بز سانن در روستای رکن‌آباد میبد با حضور وزیر جهاد کشاورزی با 300 میلیون تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد.

فرماندارمیبد گفت: این واحد کار خود را با 3 رأس بز سانن از نژاد شیرده از سال 86 آغاز کرده است که امروز به 120 رأس رسیده است.

حسین فلاح با اشاره به‌صرفه اقتصادی این واحد افزود: این واحد که باهدف اشتغال و تولید راه‌اندازی شده است؛ روزانه 200 کیلو شیر تولید و زمینه اشتغال 5 نفر را فراهم کرده است.