عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک:

آغاز اجرای طرح تثبیت‌کننده زیستی درمیبد

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در زیست‌فناوری از منطقه کانال باد شهرستان میبد بازدید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری که مرکز تحقیقات ژنتیک و دانشگاه میبد خواهند داشت؛ به‌زودی طرح تثبیت‌کننده زیستی را در منطقه اجرایی بکنیم تا هم کشور و استان از نتایج ثمربخش آن بهره ببرند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، منطقه کانال باد میبد یازده هزار و 400 هکتار از 430 هزار هکتار عرصه بیابانی شهرستان میبد را شامل می‌شود که از اشنیز تا شهرک صنعتی جهان‌آباد را در برمی‌گیرد که هرساله براثر طوفان و گردوغبار باعث تصادفات زنجیره‌ای و خسارت‌های تأسیساتی می‌شود.

خانم تابنده پس از بازدید از منطقه و مرکز تحقیقات ژنتیک و یکی از واحدهای صنعتی در راستای بهره‌گیری از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و جلسه با فرماندارمیبد گفت: همکاری دانشگاه، صنعت و مرکز تحقیقات ژنتیک در اجرای طرح تثبیت زیستی اجرای طرح را هموارمی کند.

وی بابیان اینکه تثبیت‌کننده زیستی به‌عنوان تکنولوژی از قبل در پژوهشگاه ملی موسسه ژنتیک و زیست‌فناوری طراحی‌شده بود افزود: این فناوری به ثبت رسیده بود و تأییدیه‌های اولیه آن توسط حفاظت محیط‌زیست انجام‌شده بود که قرار شد بحث میدانی آن‌هم در این منطقه اتفاق بیافتد.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در زیست‌فناوری افزود: امیدواریم با همکاری که مرکز تحقیقات ژنتیک و دانشگاه میبد خواهند داشت؛ به‌زودی طرح تثبیت‌کننده زیستی را در منطقه اجرایی بکنیم تا هم کشور و استان از نتایج ثمربخش آن بهره ببرند.