یک تیر و دونشان رکن‌آبادی‌ها در غرس درخت خرما

شورای روستای شهیدپرورش رکن‌آباد میبد چند سال پیش برای ایجاد فضای سبز بلوار آیت‌الله خامنه‌ای به این نتیجه رسیدند که بجای درختان بی‌حاصل درختان بارده نخل و زیتون را در این بلوار غرس کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حالا نخل‌های این بلوار 3 ساله که به ثمر نشسته و امسال هم دهیار رکن‌آباد قرار است از این درختان 3 تن خرما برداشت و بسته‌بندی و عرضه بازار بکند.

آن‌ها با غرس نخل و زیتون در بلوارها علاوه بر استفاده از میوه این درختان در هزینه نظافت هم صرفه‌جویی کردند.

بخشدار مرکزی میبد گفت: پس از تحقیقات در خصوص غرس نهال و ایجاد فضای سبز بلوار آیت‌الله اعرافی تصمیم گرفته شد؛ درختان بارده را در این بلوار غرس شود.

محمد شیبانی با اشاره به بحران آب درمیبد گفت: ازآنجاکه شهرستان میبد با کمبود آب مواجه است به این نتیجه رسیدیم که از آب موجود بیشترین بهره را ببریم.

شیبانی افزود: به همین خاطر هزار و 15 نفر نخل در این بلوار طراحی و مابین آن‌ها درخت زیتون کاشته شد تا هم بارده باشد و هم کم آب خواه.

وی گفت: ما با این کار هم توانستیم آب را بهینه مصرف کنیم و هم از میوه این درختان بهره ببریم و هم به لحاظ نظافت بلوار هزینه‌ای‌ نداشته باشیم.

شیبانی خاطرنشان کرد: درختان نخل و زیتون در طول سال سبزی خود را حفظ می‌کند و علاوه بر آن برگ‌ریزی و کثیفی خیلی کمی در مقایسه با درختان کاج و بی‌حاصل دارد.

وی تصریح کرد: با مشاهده ویژگی‌ها و مزیت‌های خرما و زیتون، در سال‌های بعدی 500 نفر نخل را در بخش‌های دیگر روستا غرس کردیم و در نظر داریم این روند را در سال‌های آینده هم ادامه دهیم.