مدیرکل پدافند غیرعامل استان:

پدافند زیستی یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل استان است

نخستین جلسه پدافند غیرعامل شهرستان میبد با حضور محمدصادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل استان، فرماندارمیبد و اعضای این شورا برگزار و کارگروه‌های مختلف در حوزه فرهنگی اجتماعی، بهداشت و سلامت و صنعت معدن و تجارت در این شهرستان شکل گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، مدیرکل پدافند غیرعامل استان در این جلسه گفت: پدافند غیرعامل مصونیت سازی جامعه در برابر حوادث و اتفاقات ناگوار است و باید، با آموزش و آگاهی و آمادگی تمام کارگروه‌ها، جامعه را در برابر این حوادث واکسینه کنیم.

 محمدصادق طهماسبی آ اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان میبد در حوزه‌های مختلف گفت: شهرستان میبد از قدیم به‌عنوان یک شهر باستانی در حوزه پدافند ایفای نقش کرده است.

طهماسبی یکی از رویکردهای مهم پدافند غیرعامل را پدافند زیستی در استان خواند و گفت: با توجه به نیازها و توسعه استان و شهرستان میبد در این حوزه، پدافند غیرعامل در حوزه زیستی باید بیشتر کار کند.

محمدصادق طهماسبی همچنین به نقش پدافند غیرعامل در آستانه سال تحصیلی جدید پرداخت و افزود: کارگروه راه و شهرسازی و فرهنگی اجتماعی در بحث آموزش و محافظت از دانش‌آموز در راستای بهداشت عمومی و سلامت فردی دستورالعمل‌های خاصی را دارد که برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

فرماندارمیبد هم با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف گفت: باید جاهایی که به‌عنوان نقاط حساس نیاز است موردتوجه باشد؛ کارگروه‌ها بیشتر به آن امور اهتمام ورزند.

حسین فلاح بابیان اینکه باید ادارات و ارگان‌ها را بیشتر در بحث پدافند غیرعامل درگیر کنیم تصریح کرد: باید از بعد فرهنگی آموزشی جوری به مردم آموزش داده شود که شهر، جامعه و مردم را در برابر اتفاقات ناگواری که شاید خیلی هم هزینه ندارد و به‌راحتی می‌توان جلوی حوادث را گرفت واکسینه کرد.

فلاح گفت: قطعاً مشارکت مردم و همراهی مسئولین ادارات و ارگان‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها به فرایند کل پدافند غیرعامل کمک خواهد کرد.