كريم زاده دادستان اردكان و شهيدي فر دادستان ميبد شد.

مراسم توديع كريم زاده دادستان سابق ميبد و دادستان جديد اردكان و معارفه دادستان سابق اردكان به عنوان دادستان ميبد امروز صبح در محل فرمانداري ميبد برگزار شد .

آقاي دهقان، رئيس دادگاه انقلاب اسلامي استان يزد در اين جلسه  قضاوت را يكي از امور اساسي مهم كنترل جرم در جامعه دانستند و انجام اين امر بر اساس اصول اسلامي و شرع را يكي از وظايف خطير قضات برشمردند.

وي افزود انجام اين امور همكاري و همراهي مسئولين را مي طلبد و از مسئولين خواست با دادستان جديد نهايت همكاري را داشته باشند .

فرماندار ميبد در اين نشست گفت : ميبد شهر نخبگان دانشگاهي و حوزوي است و هم از بعد علمي و هم بعد صنعتي در جايگاه بالايي در استان قرار دارد .

"محمدرضا رجائي" افزود ويژگيهاي اين شهرستان كار قضا را سخت مي كند به ويژه آن كه اين شهرستان داراي كارخانجات و كارگاههاي صنعتي بسياري است كه موجب افزايش كار دستگاه قضا مي شود .

وي با اشاره به طولاني شدن زمان رسيدگي بعضي از پرونده ها يكي از عوامل افزايش زمان رسيدگي برخي از پرونده ها را علاوه بر بوروكراسي اداري، موضوعات سياسي شهرستان دانستند .

"محمدحسين كريم زاده" گفت : آمار دستگاه قضا نشانه كميت كار است در حالي كيفيت در كار قضاوت مهم تر است.

وي ادامه داد : در حالي كه ميبدي هستم و بومي محل، اين موضوع باعث نشد كه در كارم خللي ايجاد شود و در تمامي موارد همه سعي خويش را به كار گرفتم  تا عادلانه قضاوت كنم .

دادستان سابق ميبد اعلام كرد : در سال 86 براي 149 نفر قرار بازداشت و در شش ماهه نخست سال جاري براي 76 نفر قرار بازداشت صادر شده است و همچنين در سال 86 تعداد پرونده ورودي 2107 مورد بوده است و 2179 پرونده مورد رسيدگي و مختومه شده است، در شش ماهه نخست امسال نيز 1175 پرونده وارده و 1125 پرونده مختومه شده است .

در پايان حجت الاسلام محمد اعرافي امام جمعه موقت ميبد حكم دادستاني آقاي شهيدي فر را به ايشان اعطا نمودند.