سفر 3 روزه فرماندارمیبد به پایتخت و دستاوردهای آن

سفر 3 روزه فرماندارمیبد به تهران و رایزنی با وزرا و مقامات ارشد کشور این بار چند دستاورد مهم برای شهرستان میبد داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، دستاورد نخست سفر فرماندارمیبد به تهران، در دیدار با وزیر و معاون وزیر آموزش‌وپرورش رقم خورد؛ دیداری که به دنبال آن پادار شدن اردوگاه آیت‌الله خامنه‌ای بنستان و اختصاص یک میلیارد تومان جهت تکمیل زیرساخت‌های لازم بود.

فرماندارمیبد گفت: با توجه به اینکه این اردوگاه دارای ظرفیت‌های ویژه زیست‌محیطی، حیات‌وحش و محل مناسبی برای رصد ستارگان است؛ برای ملی شدن این اردوگاه برنامه‌ریزی‌شده است.

دومین دیدار حسین فلاح با دکتر مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس نوسازی و توسعه معادن ایران اتفاق افتاد که فرماندارمیبد در این دیدار با تشریح مسائل و مشکلات شهرستان میبد در حوزه راه‌های روستایی نظر وی را جلب و زمینه تخصیص 2 میلیارد تومان جهت بهسازی راه‌های روستایی را در این سفر فراهم کرد.

اما رایزنی‌های فرماندارمیبد به اینجا ختم نشد و برای کامل کردن سناریو جذب اعتبارات فراستانی خود به ملاقات دکتر رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی رفت که در این دیدار دکتر دهقانی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل جهاد کشاورزی استان هم حضور داشتند.

حسین فلاح مسئله خشک‌سالی و اصلاح نژاد و تولید و پرورش بز ندوشن را مطرح کرد که مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد؛ برای اجرای این طرح، 2 ماه قبل از فصل جفت‌گیری دام، بررسی‌های لازم انجام و جهت عبور از بحران خشک‌سالی این طرح در منطقه ندوشن اجرا و در خصوص تأمین علوفه و خرید جو به دامداران، مساعدت لازم انجام گیرد.

فلاح بلافاصله بعدازاین دیدار جلسه‌ای را با مدیرکل امور عشایر وزارت جهاد کشاورزی تشکیل و با تشریح نوع فعالیت دامداران ندوشن، خواستار قرار گرفتن آن‌ها در آمار عشایری و اختصاص تسهیلات به دامداران این منطقه شد.

تشکیل جلسه با مدیرکل دفتر مطالعات آب ایران، یکی دیگر از پی گیری‌های مجدانه فرماندارمیبد در این سفر بود که قرار شد مرکز تحقیقات بلدرچین با مشارکت بخش خصوصی و دولت، پس از حضور کارشناسان در هفته آینده و بررسی‌های لازم به سرانجام برسد.

اما این سفر نفس‌گیر در پایتخت نویدی هم به بیماران و متولی‌ات حوزه بهداشت و سلامت داشت که فرماندارمیبد توانست با توجیه مناسب در خصوص سرآمدی این شهرستان در امر بهداشت و سلامت و همبستگی خیرین در این زمینه، اختصاص یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به ارزش حدود 3 ونیم میلیارد تومان را از وزارت بهداشت به شهرستان میبد را فراهم کند تا ظرف 3 ماه آینده شاهد خدمتی دیگر در این زمینه باشیم.

فرماندارمیبد این بار پرونده سفر 3 روزه خود را با ملاقات با حی شاد معاون سازمان پست و تلگراف بست و توانست مبلغ 500 میلیون تومان جهت بازسازی اداره پست این شهرستان بگیرد.

بازدید کارشناسان سازمان پست از چاپارخانه و اختصاص هزینه مرمت از بحث‌های دیگر این ملاقات کوتاه بود که قرار شد بعد از بازدید این امر هم تحقق یابد.

حسین فلاح در پایان از امام‌جمعه میبد، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، مسئولین دفتر امام‌جمعه در قم، مسئول دفتر نماینده درتهران ومیبد و تمامی کسانی که هماهنگی و زمینه لازم جهت برقراری این دیدارها و رایزنی‌ها انجام داده بودند قدردانی کرد و افزود: سفر بسیار خوب پربرکتی بود، امیدواریم در سفرهای بعدی هم نتایج خوبی را برای شهرستان به ارمغان بیاوریم.