آغاز برداشت گل محمدی از مزارع شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد

فرماندارمیبد در بازدید از این مزرعه گفت: کشت گیاهان دارویی و توسعه مزارع گل محمدی در مجموعه شهرک صنعتی، حرکتی در راستای شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقامتی اقدام و عمل در دو سال گذشته بود که به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح افزود: این کار در چند نقطه شهرک صنعتی و باهمت جهاد کشاورزی و شرکت شهرک صنعتی با استفاده از فرصت زمین‌های افتاده کلید خورد و امروز بعد از 2 سال شاهد حاصل این نگاه و تلاش و ثمر دهی گل‌های محمدی هستیم.

فلاح بابیان اینکه می‌توان با کمترین امکانات کارهای بزرگی انجام داد افزود: برای به زیر کشت بردن این مزارع از آب تصفیه‌خانه‌های شهرک به‌صورت قطره‌ای‌ استفاده و نشان دادیم که در دل شهرک صنعتی که گاها بحث‌های آلایندگی مطرح می‌شود مزارعی را تحت عنوان گیاهان دارویی و کشت گل محمدی ایجاد کنیم.

حسین فلاح افزود: امیدواریم این حرکت در کل شهرستان میبد و بخش‌ها شکل بگیرد و از ظرفیت‌های زمین و آب به نحو مطلوب استفاده شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد هم گفت: ما بر اساس شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل این مزارع را در شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد ایجاد کردیم.

محمدرضا ماندگاری بابیان اینکه اقتصاد شهرستان بر تولید کاشی و سرامیک پایه‌گذاری شده است برای توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی این حرکت را درمیبد آغاز کردیم افزود: در راستای توسعه فضای سبز آن‌هم با الگوی کشت گیاهان دارویی، از سال گذشته تاکنون 3 مزرعه را به مساحت 7 هکتار در شهرک صنعتی با کاشت بیش از 20 گونه گیاهان دارویی ازجمله، رز مارینوس، به‌لیمو، عناب، سنجد و گل محمدی اصلاح‌شده کلید زدیم.

مدیرعامل شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد خاطرنشان کرد: با همکاری جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی برای فراوری این گیاهان دارویی، مرکز تحقیقات و خدمات تخصصی گیاهان دارویی و صنعتی را هم در این شهرک صنعتی راه‌اندازی کرده‌ایم.

ماندگاری فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت و تولید و فراوری گیاهان دارویی، بومی‌سازی و تولید خانگی گیاهان دارویی و توسعه مشاغل خانگی و تغیر الگوی کشت با توجه به اقلیم شهر و بردن کشاورزی شهرستان به سمت گیاهان کم آب خواه باارزش افزوده بالاتر را از اهداف خود برشمرد و افزود: از سرمایه‌گذارانی که در توسعه این صنعت می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند حمایت می‌کنیم.