پیام فرماندارمیبد به مناسبت روز پزشک

متن پیام سجادی پور بدین شرح است:

یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شفا

سلامتی موهبتی الهی و راز بهتر زیستن است؛ کلیدواژه‌ای که امیدآفرینی را در فرد و خانواده و اجتماع پدیدار و انسان را به سمت بهتر شناختن خالق هستی می‌نماید.

اما دراین‌بین هرگونه کسالت و بیماری نیز علاوه بر آنکه جانکاه است و مشکل‌آفرین، اما خداوند برای التیام دردها بندگان، دست‌هایی را برای مرهم گذاشتن به زخم‌های بندگانش قرار داده است.

این دست‌های معجزه‌گر و شفابخش جزء دست‌های پزشکان حاذق و همه سفید جامعگان عرصه بهداشت و سلامت چه دستانی می‌تواند باشد.

انسان‌های پاک‌سرشت و نجات‌بخش که شب و روز با سخت‌کوشی و تلاش به قله‌های بلند دانش پزشکی رسیده‌اند و با الهام از ذات حضرت حق، دستان توانا و ذهن باز به کالبد وجودی بیماران در ابعاد مختلف راه‌یافته و دردها و بیماری‌ها را از ریشه برون آورده و به انسانی حیات دوباره می‌بخشند.

به فضل الهی در این عرصه پزشکان متخصص و متعهد و متدینی در شهر و استان ما هم بااخلاق مداری و پایبندی به شئون اسلامی رشد ونمو یافته‌اند و در خدمتگزاری به مردم زره ای کوتاه نمی‌آیند.

نمونه بارز این‌همه ایثارگری‌ها در عرصه بهداشت و سلامت را در ایام کرونا شاهد بودیم که چه میزان پزشکان و جامعه پرستاری و مدافعان سلامت سنگ تمام گذاشتند.

بنابراین بر خود لازم دانستم یکم شهریورماه سالروز ولادت دانشمند ایرانی ابوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه پزشکی شهرستان میبد تبریک عرض کنم که آنچه برای یک فرد، خانواده، جامعه و ملت لازم است همین خدمتگزاری در هر لباس و مقام و جایگاه است که به‌حق جامعه پزشکی ما دراین‌باره پیشگام و پیشتازند.

سید جمال سجادی پور فرماندارمیبد