حضرت آیت الله اعرافی



حضرت آیت الله اعرافی در دیدار حجت الاسلام  طهماسبی رئیس جدید دادگستری استان یزد با اشاره به اهمیت دستگاه قضا در همه حوزه ها به توان تحقیق و پژوهش در گره گشایی از مسائل و مشکلات ، هراستان یک پژوهشگاه در حوزه دستگاه قضا را مهم خواند و گفت : سعی کنید استان یزد  یک پژوهشگاه داشته باشد چرا که داشتن پژوهشگاه در ابعاد مختلف سطح قضات و دادگستری را بالا می برد .
امام جمعه میبد با بیان اینکه براساس قانون یکی از بحث ها در امر قضا ، پیشگیری است تصریح کرد : حس پیشگیری در دستگاه قضا عامل اثر گذار است و در این دوره باید این حس دردادگستری استان تقویت شود .
مدیرحوزه های علمیه کشور با تاکید بر تعامل اجتماعی دستگاه قضا گفت : اجتماعی بودن دستگاه قضا کار مردم را تسهیل می کند .
نائب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری بهره مندی از فناوری های هوشمند و پیشرفته جدید را از جهت گیری های کلی نظام خواند و گفت : دستگاه قضا نیز باید خود را به فناوری های هوشمند و جدید مجهز کند و استان یزد پیشتاز در این جهت باشد .
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد : در برنامه توسعه هفتم کشور توجه خوبی به حوزه قضا شده است و باید با برشی از برنامه هفتم درحوزه دستگاه قضا متناسب با ظرفیت های استان برنامه ریزی و بهره گیری شود .
امام جمعه میبد تعامل دستگاه قضا با دانشگاه را هم سازنده خواند و گفت : این ارتباط باعث دلگرمی ، تقویت بنیه علمی و رشد آنها شده و از طرف دیگر باعث سود دو طرف می شود . 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین افزود : ارتباط دستگاه قضا با نیروی انتظامی به ویژه  آموزش و پرورش باعث پیشگیری و فرهنگ سازی می شود تا بچه ها درست تربیت شوند و به سمت آسیب ها نروند .
آیت الله اعرافی با بیان اینکه در دهه های گذشته هیچ کدام از آسیب هایی که امروز شایع است در استان یزد وجود نداشت گفت : استان یزد ظرفیت مهار آسیب ها را در همه ابعاد دارد و  باید استاندار با مسئولین استانی برنامه ریزی کنند که این آسیب ها را به حداقل برسانند .
امام جمعه میبد تصریح کرد : مالاسف سه چهار مسیر توسعه اعم از صنعت ، گردشگری ، دانشگاهی و رفت و آمد ها ، کل  فرهنگ استان یزد را به هم زد و دستگاه قضا با تحلیل دقیق و جامعه شناسی باید در بسیاری از جاها که قانون دستش را باز گذشته است به نتیجه مشخصی برسد .
مدیرحوزه های علمیه کشور گفت : دستگاه قضای استان باید با تدبیر و تنظیم یک برنامه 5ساله ،دادگستری منسجم و بدون حواشی را در استان ایجاد کند .
حجت الاسلام طهماسبی نیز ولایت ، قانون و حق الناس را سه رویکرد اصلی دردستگاه قضا خواند.