استاندار یزد در مراسم بزرگداشت هفته دولت در محل مسجد روضه محمدیه، مطرح کرد؛

رشد اقتصادی چند برابری در کشور و استان، محصول برنامه‌ریزی و تلاش دولت سیزدهم

استاندار یزد با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ ای معاندین به عملکرد اقتصادی دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی در استان ها، گفت: در حالی که در ۵ سال قبل از دولت سیزدهم متوسط رشد اقتصادی کشور صفر بوده است، این عدد در سال اول آغاز بکار دولت به ۴ درصد رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در مراسم بزرگداشت هفته دولت در محل مسجد روضه محمدیه، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره تمامی شهدا به‌ویژه شهیدان باهنر و رجایی، به مشکلات کشور در زمان تحویل دولت اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در فرمایشات خود شرایط کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم را دشوار توصیف کرده‌اند.
 
وی با اشاره به کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی کشور در سال ۱۴۰۰ گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم ناترازی بودجه به حدی بود که حتی پیش بینی برخی کارشناسان اقتصادی بر ناتوانی دولت در پرداخت حقوق کارمندان حکایت داشت.
 
دکتر فاطمی ادامه داد: با این وجود اما دولت سیزدهم در انتهای سال ۱۴۰۰ با کار جهادی و برنامه ریزی در راستای افزایش تولید، صادرات و درآمدهای نفتی و همچنین جلوگیری از فرارهای مالیاتی، ناترازی و کسری بودجه کشور را برطرف کرد.
   
وی در ادامه به تشریح تلاش‌ها و اقدامات دولت در دو سال گذشته برای برون رفت از مشکلات پرداخت و یادآور شد: علاوه بر تولید و واردات واکسن‌های کرونا و ریشه کن کردن ویروس کووید ۱۹، دولت سیزدهم بدون حاشیه پردازی فروش نفت و همچنین ذخایر کالاهای اساسی در استان‌ها را افزایش داد.
 
استاندار یزد در ادامه یکی از مواضع کلان دولت و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی در کشور را اطاعت کامل از رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم با تغییر ریل و شیوه حکمرانی از حاکمیت دوگانه پرهیز کرد و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در همه امور فصل الخطاب قرار داد.
 
وی با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ ای معاندین به عملکرد اقتصادی دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی در استان ها، تصریح کرد: در حالی که در ۵ سال قبل از دولت سیزدهم متوسط رشد اقتصادی کشور صفر بوده است اما این عدد در سال اول دولت سیزدهم به ۴ درصد رسید.
 
دکتر فاطمی با بیان اینکه بالاترین رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۱ در استان یزد رقم خورده است، گفت: به لطف خدا و همت مردم و مسئولین رشد اقتصادی استان که در سال ۱۳۹۹ منفی ۵.۳ درصد بود، به ۷.۵۵ درصد رسید.
وی در ادامه سخنانش به دستاورد بزرگ تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان پس از ۸ سال اشاره و عنوان کرد: نرخ بیکاری استان در بهار سال ۱۴۰۲ به ۷.۲ درصد و نرخ بیکاری مردان به ۵ درصد رسید که نشان می‌دهد برای تمامی افراد جویای کاری در استان شغل وجود دارد.
 
دکتر مهران فاطمی به تشریح دلایل بالا بودن نرخ تورم در استان یزد پرداخت و گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران با توجه به اینکه یک سوم تورم در استان ناشی از مسئله اجاره بها و مسکن است، استان یزد بدون در نظرگرفتن این دو عامل در محاسبات پایین ترین نرخ تورم کشور را به خود اختصاص داده است.
 
وی به آمار ۶۹ هزار و ۲۴۲ بیمه شده غیربومی در استان در سال ۱۳۹۸ به استناد سازمان تامین اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در حالی که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۶ و ۸ هزار نفر به این آمار افزوده شده بود، در سال ۱۴۰۱، تعداد بیمه شده‌های غیربومی در استان با ۱۴ هزار نفر افزایش به بیش از ۹۷ هزار نفر رسید.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه اولین نیاز این تعداد مهاجر غیربومی مسکن خواهد بود، اضافه کرد: طبیعتا توقف تولید مسکن در دولت‌های قبلی و برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا منجر به افزایش قیمت مسکن و اجاره بها و متعاقباً بالا رفتن نرخ تورم خواهد شد.
 
وی در ادامه سخنانش به تحقق یکی از مهم‌ترین وعده‌های رئیس جمهور در ساخت مسکن جوانان در استان پرداخت و یادآور شد: در هفته دولت حدود ۱۸۰۰ واحد مسکونی قابل افتتاح در استان یزد به متقاضیان واگذار خواهد شد.
 
دکتر فاطمی با اشاره به تحقق وعده‌های دولت سیزدهم در ارائه مشوق‌های فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت، تصریح کرد: بدون شک اقدام دولت در واگذاری ۳۰۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های سه فرزندی و دارای چهار قلو در استان در هیچ برهه‌ای از تاریخ نظیر نداشته و از طرفی در حال آماده سازی ۲۰۰۰ قطعه زمین دیگر برای باقی مشمولین این طرح هستیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم استان یزد روز به روز شکوهمندتر و بالنده‌تر قله‌های عزت و افتخار، علم و ادب، فرهنگ و فناوری را یکی پس از دیگری تسخیر کند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات