استاندار یزد مطرح کرد؛انعکاس و پیگیری حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی و دامداری در نشست مشترک هیئت دولت با استانداران/ لزوم افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و دامداری و تاثیر قابل توجه آن بر هزینه های تولید/ افزایش رضایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با افزایش بهره وری

 سفر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به استان در تاریخ بیست و دوم دی ماه/ پیگیری 15 ماهه برای حل مسئله آب استان/ اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب از دریا به استان معادل بودجه 100 سال استان یزد است/ عزم جدی دولت سیزدهم برای حل دغدغه های آبی استان/ دستور شخص رئیس جمهور برای تامین اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب از دریا به استان

نشست مشترک استاندار یزد با فعالین حوزه دام و طیور استان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی، استاندار یزد در نشست مشترک با گروه های منتخب فعال در حوزه دام و طیور استان، به برخی از درخواست ها و مطالبات این قشر زحمتکش اشاره کرد و گفت: مشکلات و دغدغه های قابل حل در سطح استان پیگیری و موارد نیازمند انعکاس و حل در سطح ملی، در نشست مشترک هیئت دولت با استانداران مطرح و پیگیری خواهد شد.  
وی در ادامه با اشاره به لزوم افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و دامداری و تاثیر آن بر هزینه های تولید اظهارداشت: افزایش بهره وری سبب کاهش هزینه تولید و متعاقب آن رضایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان می شود.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: در این راستا باید کلیه مراحل فعالیت کشاورزان و دامداران به صورت کارشناسی و با نگاه افزایش بهروه وری بررسی و اقدامات لازم جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه تولید را انجام داد.
 دکتر فاطمی اظهار داشت: در جریان مسائل و دغدغه های فعالیت بخش کشاورزی و دامداری قرار دارم و موضوعات را منعکس و دنبال خواهم کرد.  
وی در بخش دیگری از سخنانش به سفر آیت الله رئیسی؛ دومین مقام عالی و اولین مقام اجرایی کشور به استان  در تاریخ 22 و 23 دی ماه اشاره و تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم سفر رئیس جمهور به استان آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان است.
استاندار یزد با بیان اینکه در طول 15 ماه اخیر به صورت شبانه روزی برای حل مسئله آب استان تلاش کرده ایم، تبیین کرد: اجرای خط دوم انتقال آّب به استان یا به عبارتی انتقال آب از دریا به استان نیازمند بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هست که این رقم معادل بودجه حداقل ۱۰۰ سال استان یزد است.  
دکتر فاطمی با بیان اینکه خوشبختانه تلاش های استان برای انتقال آب از دریا به استان جواب داده است، خاطرنشان کرد: با دستور شخص رئیس جمهور مقرر شد اعتبار مورد نیاز تامین شود.   
وی در ادامه با بیان اینکه فعالین بخش کشاورزی  اهمیت مسئله آب را بیش تر درک و لمس کرده اند، افزود: یکی از مسائل این حوزه تامین نهاده های دامی و وابستگی آن به قیمت ارز است در صورتیکه در صورت برخورداری از منایع آبی مناسب، می توان بسیاری از  نهاده ها را در استان تولید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات