مواد مخدر و سرقت دو جرم اول افراد در استان در ورودی به زندان

سرپرست فرمانداری میبد در دیدار ستاد دیه استان و رئیس زندان اردکان ضمن خدا قوت به آن‌ها گفت: خیلی از افرادی که امروز گرفتار زندان شده‌اند به علت فقر فرهنگی و ضعف اقتصادی بوده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سجادی پور بابیان اینکه فرزندان و خانواده‌های آن‌ها نباید از جامعه ترد و یا نگاه دیگری به آن‌ها داشته باشند گفت: همه ما باید تلاش کنیم علاوه بر اینکه این زندانیان در شرایط بهتر با آموزش‌های هنری و فنی و مهارتی به درآمد و اقتصاد برسند بلکه بعد از رهایی از زندان بتوانند تغییر کنند و به زندگی برگردند.

مصطفی عابدی رئیس زندان اردکان هم بابیان اینکه 439 نفر در زندان اردکان بسر می‌برند گفت: جرم اول این زندانیان مواد مخدر و سرقت است که ریشه در همین آلوده شدن به مواد مخدر دارند.

عابدی افزود: 134 نفر از این زندانیان به‌نوعی ساکن شهرستان میبد هستند و این زنگ خطری برای همه ماست که مواظب باشیم این آسیب دیدگان جامعه از روی کوتاهی‌های اجتماعی که قابلیت پیشگیری داشتند به این شرایط دچار شدند.

وی بابیان اینکه هدف ما صرفاً نگهداری افراد در زندان نیست گفت: ارتقاء سواد، فرهنگ، نماز و احکام و ورزش از کارهایی است که در زندان برای افراد انجام می‌شود.

رئیس زندان اردکان افزود: افراد در زندان به سه بخش بند بسته، نیمه بسته و باز نگهداری می‌شوند که بسته به شرایط آن‌ها جمعی درواحدهای صنعتی سطح شهر، جمعی هم در کارگاه‌های آموزشی به فراگیری مهارت‌های هنری، چرم‌دوزی، خیاطی، چفیه دوزی، الومنیوم سازی و سایر هنرها مشغول هستند تا بعد از رهایی از زندان بتوانند نان‌آور خانواده شده و به زندگی با اعتمادبه‌نفس بالاتر برگردند.

در حال حاضر 65 نفر از مددجویان شهرستان میبد تحت پوشش انجمن زندان هستند و ماهیانه بین 200 تا 400 هزار تومان دریافت می‌کنند.