مسئولین میبد به دنبال نشان دادن شکوه آثار تاریخی به گردشگران

شهرستان میبد با هزار هکتار بافت تاریخی در قله شهرهای باستانی استان قرارگرفته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، ازجمله آثار گران‌قدر شهرستان میبد می‌توان به کهن دژ نارین قلعه با قدمت چهار هزار سال قبل از میلاد، مجموعه کاروانسرای شاه‌عباسی، چاپارخانه، یخچال خشتی و برج کبوتر خانه اشاره داشت.

سید جمال سجادی پور سرپرست فرمانداری میبد در بازدیدی که دیشب به همراه کارگروه ستاد خدمات سفر از اماکن تاریخی داشت گفت: شکوه و عظمت این آثار به نورپردازی مناسب برمی‌گردد.

سجادی پور افزود: با نورپردازی نارین قلعه، شاه‌عباسی، چاپارخانه، یخچال خشتی و سایر اماکن تاریخی می‌توان به جاذبه‌های آن افزود و بهتر از گذشته این آثار ارزشمند تاریخی را به مسافران نوروزی و گردشگران معرفی کرد.

وی گفت: امشب شهردار، مدیر اداره برق و میراث فرهنگی و پایگاه پژوهشی حضور دارند تا با کمک هم بتوانیم اقدامات خوبی را شکل دهیم و این اماکن را برای ایام عید آماده‌سازی کنیم.

مجید بهارستانی شهردارمیبد هم ضمن تقدیر از دغدغه مدیریت شهرستان در بهبود وضعیت نورپردازی آثار تاریخی میبد گفت: با تعاملی که کارشناسان و مسئولان سیما و منظر شهرداری میبد با طراحان و مجریان استان داشته‌اند، برنامه‌های خوبی برای نورپردازی معابر و آثار تاریخی شهرستان میبد داریم و ان‌شاءالله شرایط خوبی را در این حوزه در ایام عید در شهرستان میبد شاهد خواهیم بود.