رونمایی از کتاب "برادر " درمیبد

با حضور آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد، فرمانده سپاه الغدیر استان، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولین، از کتاب برادر در شهرستان میبد رونمایی شد.

این کتاب خاطرات سرهنگ بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میبد است که خاطرات زندگی وی از 5 سالگی تا بازنشستگی و را روایت می‌کند.

عباسعلی دهقانی درباره این کتاب گفت: ازآنجاکه از ابتدای تشکیل بسیج بنده در بین بسیجیان و مردم به برادر معروف بودیم نام این کتاب را برادر انتخاب شد.

دهقانی بابیان اینکه کتاب برادر در هزار جلد از طریق ستاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تهیه و انتشار خط‌شکنان به چاپ رسیده است گفت: در این کتاب خاطرات زندگی‌نامه بنده از 5 سالگی تا دوران دفاع مقدس و خاطراتی از دیدار با خانواده‌های شهدا و جبهه‌های نبرد در طول 8 سال دفاع مقدس روایت‌شده است که امیدواریم مورد استقبال نوجوانان و جوانان و مردم انقلابی قرار گیرد.

آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در آیین رونمایی از کتاب برادر با اعلام آمادگی خود درتامین بخشی از هزینه این نوع آثار گفت: برای تحقیق و تعمیق، ترویج و گفتمان سازی دفاع مقدس و فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت همه وظیفه‌داریم.

امام‌جمعه میبد تصریح کرد: در استان باید به فکر یک موسسه و فرهنگ‌نامه جامع ایثار و شهادت در استان باشید تا تمام حلقه‌های خلق‌شده به‌صورت منظومه دربیاید.

وی افزود: اثر ماندگار و منسجم و هنری دقیق برای نشان دادن این فرهنگ در استان معطوف به آینده نیاز به طراحی برنامه و نگاه بالا دارد.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه پژوهش‌های معطوف به این آثار و فرهنگ و سابقه و تاریخ آن باید مورد مطالعات مستمر در دانشگاه، حوزه و مراکز پژوهشی قرار گیرد گفت: برای این آثار در دانشگاه‌ها باید در پایان‌نامه، مجلات و تحقیقات، بابی را در پژوهش و در قلمرو این تاریخ و خاطرات و دستاوردها گشوده شود.

امام‌جمعه میبد تصریح کرد: گفتمان سازی دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان وظیفه همه ماست و باید این محصولات با مناسب‌سازی لازم به عمق دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش و حوزه نفوذ کند تا نسل جدید و آینده ما در پرتو این نگاه پرورش پیدا کنند.

سرهنگ زارع مدیرکل اداره حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بابیان اینکه 4 هزار رزمنده و 4 هزار شهید در استان داریم گفت: با کمک سپاه الغدیر هرسال بیش از 60 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در گروه‌های سنی کودک و نوجوان، تاریخ شفاهی، آزادگان، جانبازان و شهدا را به چاپ می‌رسانیم.

زارع با اظهار تأسف از عدم‌حمایت بعضی از مسئولین گفت: تولید کتاب و فرایند به چاپ رساندن آن هزینه‌بر است اما استاندار حمایت صددرصدی خود را در این زمینه اعلام کرده است که امیدواریم بتوانیم رزمندگانی که توان چاپ خاطرات خود را ندارند را به چاپ برسانیم.​​​​​​​