معاون عمرانی استاندار:

خسارت‌های سیل مطابق با سازوکار استان جبران خواهد شد

محمدجواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از مناطق سیل‌زده شهرستان میبد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، ابوالحسینی در این بازدید گفت: در بارش‌های سیل‌آسای چند روز اخیر بعضی زا خانه‌ها و تأسیسات روستاها تحت تأثیر سیلاب قرارگرفته و آسیب‌دیده‌اند که امروز که در خدمت مردم بودیم مشکلاتشان را مطرح کردند.

وی با تأکید بر تسریع در جبران خسارت‌ها گفت: مقرر شد موضوع پاک‌سازی سیلاب‌ها از سطح خانه‌ها و معابر تحت نظارت دهیاری و بخشداری‌ها انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بابیان اینکه جبران خسارت مطابق سازوکاری که در استان تعیین شد است انجام خواهد شد افزود: قرار است برآورد خسارت از سوی بنیان مسکن برآورد شود و با نظارت بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها، فرم‌هایی که از طریق سامانه در اختیارشان قرارگرفته است تکمیل گردد.

ابوالحسینی در بازدید از سیل بندهای روستاهای نیوک و علویه هم گفت: سیل بندها در بارش‌های اخیر درست عمل کردند و آب را در پشت‌بندهای خاکی ذخیره کردند و بخشی از سیلاب‌ها هم با تلاش مسئولین به قرضه‌ها هدایت شد که به روستاها نفوذ نکند و در قرضه‌ها به سفره‌های زیرزمینی نفوذ کند که جای قدردانی است.

وی خاطرنشان کرد: این سیلاب‌ها به بخشی از محورها و راه‌های دسترسی روستاها به شهرستان را هم خسارت زده است که امیدواریم با پاک‌سازی مناطق سیل‌زده، زندگی در این مناطق به حالت عادی خود برگردد.

 سید جمال سجادی پور فرماندارمیبد هم گفت: در بارش‌های سیل‌آسای اخیر تعداد ده منزل روستایی خسارت‌دیده است که چهار منزل در شهر ندوشن بود که ان‌شاءالله با ثبت‌نام در سامانه و بعد از ارزیابی در جبران خسارت‌ها حمایت خواهند شد.

میرحسینی بخشدار ندوشن هم گفت: به همت دهیاری همه خانه‌های روستای نیوک بیمه بوده که بخشی از خسارت‌ها از طریق بیمه و بخش دیگر از طریق نهادها و بنیاد برکت تأمین خواهد شد.