حمایت از صنعت به‌شرط حفظ محیط‌زیست و احقاق حقوق کارگران

کارخانه تولید کاشی و سرامیک گلچین در شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد علاوه بر اشتغال 800 نفر، خودکفایی را در زنجیره تولید کاشی در لعاب، گلوله‌های آلومین و بتن تکمیل کرده است.

محمدمهدی مظلوم مدیرعامل این واحد گفت: این واحد تولیدی با 8 کوره، روزانه 50 هزار مترمربع انواع کاشی کف و بدنه را تولید می‌کند.

مظلوم بابیان اینکه نیمی از تولید این واحد به کشورهای منطقه صادرمی شود افزود: برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال سه واحد مجزا در تکمیل زنجیره تولید کاشی و سرامیک مثل لعاب، گلوله آلومین و بتن را هم راه‌اندازی کرده‌اند.

اما نکته قابل‌توجه در این واحد تولیدی توجه به شاخص‌های زیست‌محیطی است.

مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: ما همراه محیط‌زیست هستیم و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی از دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاران در این واحد تولیدی است.

مظلوم تصریح کرد: تاکنون برای کاهش میزان آلایندگی‌ها در اسپری و بال میل این واحد بیش از 3 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و برای اینکه جزء صنایع پاک محسوب بشویم برای هرگونه همکاری با محیط‌زیست آماده‌ایم هزینه کنیم.

حجت‌الاسلام محمد اعرافی امام‌جمعه موقت میبد هم که پایش صنعت را در دستور کار خود قرار داده است در بازدید از این واحد صنعتی، صنایع را اشتغال آور خواند و گفت: صاحبان صنایع و سرمایه، جهادگران صنعت‌اند که حامی اقتصاد و اشتغال و جوانان هستند که پای‌کار تولید ایستاده‌اند.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه مقوله خیری در شهرستان میبد بر پایه همین صنعتگران و صاحبان سرمایه می‌چرخد و این عزیزان در فرایندهای مختلف در کمک به مستمندان و ساخت بیمارستان و آموزشگاه خوش درخشیده‌اند افزود: صنعتگران از چهل سال تاکنون همراه مردم و مسئولین بودند و باید با آن‌ها با تعامل گفتگو کرد تا دل‌زده نشوند.

وی تصریح کرد: در بحث آلایندگی‌ها و حفظ محیط‌زیست، این واحدهای صنعتی همه همکاری کامل با محیط‌زیست رادارند.

امام‌جمعه موقت میبد گفت: با شرط حفظ محیط‌زیست و احقاق حقوق کارگران در صنایع از این واحدهای صنعتی به‌طور کامل حمایت می‌کنیم و در کنارشان هستیم.

حجت‌الاسلام اعرافی افزود: البته در کنار این واحدهای صنعتی، در آینده صنایع پاک هم در شهرستان میبد باید رواج پیدا کند.