جلوگیری از خسارت با هدایت سیلاب‌ها به قرضه‌ها درمیبد

فرماندارمیبد پس از بارش‌های سیل‌آسا در بازدید میدانی از مناطق سیل آب‌ها به‌ویژه روستاهای بخش مرکزی و محمدآباد گفت: بارش‌های اخیر و سیل مناطق ندوشن و صدرآباد و علویه تا پشت راه‌آهن و بالادست روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی ادامه داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سجادی پور افزود: این سیلاب‌ها می‌توانست وارد روستای محمدآباد و قنوات خشکیده نفوذ و به داخل شهر میبد و محله مهرجرد شده و باعث خسارت شود.

وی تصریح کرد: اما با اقدامات به‌موقع بخشداری و دهیاری، قرضه‌هایی که می‌توانست سیلاب‌ها را در خود جای دهد شناسایی و سیل را به این قرضه‌ها هدایت کردیم.

فرماندارمیبد بابیان اینکه این قرضه‌ها تماماً در حال آبگیری است گفت: پیش‌بینی می‌شود این قرضه‌ها می‌تواند بخش اعظمی از سیل آب‌ها را در خود ذخیره کرده و به‌جای پخش و یا تبخیر، به‌تدریج در سفره‌های زیرزمینی نفوذ کند که می‌تواند در این مناطق و روستاها مؤثر باشد.

سجادی پور با اشاره به‌احتمال جاری شدن سیلاب شهرستان تفت به سمت میبد هم افزود: اگر قرار باشد سیلاب تفت به این سمت سرازیر شود از سوی شهرستان‌های قرارگرفته در مسیر کنترل خواهد شد و در صورتی هم که به شهرستان میبد برسد، این آمادگی راداریم سیلاب را به قرضه‌ها هدایت کنیم تا از ورد سیلاب به قنوات خشکیده که می‌تواند آب را به داخل شهر انتقال و باعث خسارت شود جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از آغاز بارش‌های سیل‌آسا تاکنون در روستاهای بخش مرکزی شهرستان میبد هیچ‌گونه خسارتی را نداشتیم.

فرماندارمیبد به شهروندان توصیه کرد: با توجه به‌احتمال ریزش بندهای خاکی به دلیل خاک‌برداری‌های دستی از هرگونه حضور در اطراف بندهای خاکی و قرضه و شنا در این آب‌ها پرهیز کنند تا به علت سهل‌انگاری باعث غرق شدن عزیزی در اثر بی‌احتیاطی و تلفات جانی نباشیم.