تقدیر فرماندار از دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بارش‌های سیل‌آسا

سید جمال سجادی پور در پیامی از همه عوامل مدیریت بحران در کنترل و مهار بارش‌های سیل‌آسای هفته گذشته قدردانی کرد.

متن پیام سجادی پور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پدیده جوی مانسون و ورد سامانه‌های بارشی به استان یزد و شهرستان میبد از پدیده‌های نادر بود که به گفته کارشناسان، در 500 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

همین پدیده باوجوداینکه سیلاب‌های پرحجمی را به راه انداخت و بسیاری از محورها و جاده‌های مناطق روستایی و چراگاه‌ها و منازل و باغات و اراضی کشاورزی شهرستان میبد را تحت تأثیر و تخریب قرارداد؛ از سوی دیگر نعمت مضاعفی بود که مرهمی بر زخم خشکیده کویر مرکزی ایران بود که خاک تشنه کویر را سیراب کرد.

بارش سیل‌آسا، بسیاری از بندهای خاکی روستاهای بالادست شهرستان میبد را در بخش‌های ندوشن و بفروئیه و مرکزی شکست و حجم زیادی از این سیلاب‌ها به سمت شهرستان جریان یافت اما با پای‌کار آمدن عوامل مدیریت بحران ازجمله فرمانداری، بخشداری‌ها، دهیاران و شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، سپاه و بسیج، هلال‌احمر، منابع طبیعی، دستگاه‌های آبفا و برق و گاز و نیروی انتظامی و همه و همه مدیریت و این حجم از آب‌ها به قرضه‌ها هدایت شد.

رحمت الهی که از هدر رفتن آن جلوگیری شد تا به‌جای سرازیر شدن در کوچه و خیابان‌ها و صحرا، در قرضه‌ها جمع و به لطف الهی سفره‌های زیرزمینی پس از سال‌ها تقویت شود.

این‌جانب که در چند روز گذشته شخصاً و تمام‌وقت در فرمانداری حضور و از نزدیک در مناطق شاهد حضور همه گروه‌ها در رفع نگرانی‌های روستائیان و کمک به بازگشایی راه‌ها و پاک‌سازی خسارت‌های سیل بودم به‌حق نمونه بارز ایثار و ازخودگذشتگی همه نیروهای مردمی و دستگاه‌های اجرایی را شاهد بودم که لازم دانستم از خدمات خالصانه همه آن‌ها کمال قدردانی خود را اعلام دارم.