مدیر طرح سامان خانواده استان:

استان یزد در حوزه آسیب خانواده به میانگین کشور نزدیک شده است

محمدحسین رحیمی نسب مدیر طرح سامان خانواده در استان در نشست با فرماندارمیبد و فعالین حوزه خانواده از نزدیک شدن استان یزد به میانگین کشوری در حوزه آسیب خانواده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، رحیمی نسب گفت: درگذشته میانگین استان در حوزه آسیب‌های ازدواج و خانواده نسبت به کشور پایین بود اما متأسفانه در چند سال اخیر رشد بیش‌ازحد را شاهد هستیم و در شاخص‌های افراد پشت خط ازدواج، افزایش طول سن ازدواج، هزینه‌های ازدواج، افزایش طلاق و ناپایداری خانواده و مشکل جمعیت که شاخص‌های اصلی آسیب خانواده در کشور هستند؛ استان یزد در حوزه آسیب خانواده به میانگین کشوری نزدیک شده است.

وی بابیان اینکه طرح سامان خانواده در 29 / 2 / 1401 در شورای اداری استان رونمایی شده است گفت: این طرح با کمیته‌های 6 گانه اصلی در استان توسط دستگاه‌های اصلی و همکار دنبال می‌شود.

رحیمی نسب افزود: در شهرستان‌ها هم جریان طرح را پیش می‌بریم که امیدواریم از اول شهریورماه عملیات کاملاً اجرایی و ملموس این طرح در استان دیده شود.

مدیر طرح سامان خانواده بابیان اینکه طرح سامان خانواده جزء ده طرح تحولی استان است اظهار داشت: طرح سامان خانواده به‌صورت پایلوت کشوری در استان انجام می‌شود و با کمیته‌های شش‌گانه، شش عملیات تخصصی در حوزه خانواده، جریان مباحث خانواده را به‌پیش می‌بریم در شهرستان میبد هم انجام این عملیات طبق شاخص‌های مرتبط انجام خواهد شد.

رحیمی نسب گفت: هدف طرح سامان خانواده و عملیات کاری در تمام موارد و مسائل در آسیب‌های اجتماعی، در حوزه خانواده و ازدواج و حواشی آن در طرح دیده‌شده است که امیدواریم با اجرای طرح این آسیب‌ها، سرش به روی یک بالین تخصصی گذاشته و جریان مطلوبی را درچندسال آینده در استان شاهد باشیم.