آغاز طرح محله محور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در 27 محله میبد

طرح محله محور مقابله با آسیب‌های اجتماعی از محله بشنیغان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد و معتمدین این منطقه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، رسول نصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد صبح امروز در نشست با معتمدین و فعالان فرهنگی اجتماعی محله بشنیغان میبد در مسجد زر اسب از آغاز طرح آغاز طرح محله محور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در 27 محله میبد خبر داد.

نصیری گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با نهضت محله محور تا رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش خواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد افزود: در طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی محله محور، شهرستان میبد به 27 محله تقسیم‌شده است و متناسب با آسیب‌های هر محله برنامه‌ریزی و اقدام خواهد شد.

 وی بی‌تفاوتی مردم، موازی کاری و پراکنده‌کاری را از عوامل مهم در نداشتن خروجی مطلوب در طرح‌های فرهنگی اجتماعی خواند و گفت: اشراف معتمدین و فعالان فرهنگی و پایگاه‌های بسیج محله به آسیب‌ها، ما را در رفع مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی یاری می‌کند.

نصیری تهیه بانک اطلاعاتی معتمدین، خیران، کارآفرینان، هنرمندان، نخبگان علمی و سایر افراد تأثیرگذار به تفکیک هر محله را ازجمله اولویت‌هایی خواند که قرار است در مرحله اول این طرح انجام شود.

معاون سیاسی فرمانداری میبد تصریح کرد: باید با شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی اعم از مساجد کانون‌های فرهنگی، حسینیه‌ها، هیئت مذهبی و کتابخانه‌ها و نیز شناسایی آسیب‌ها و جرائم هر محله برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

در ابتدای این نشست معتمدین محله بشنیغان به داشتن برنامه مشخص در کنترل آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه آسیب‌های فضای مجازی، اصلاح بعضی قوانین دست‌وپا گیر، برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و خیری شهر برای ارتقای فرهنگ شهر، بهینه‌سازی زیرساخت‌ها و احیای فرهنگ ناب و تفکر بسیجی برای مراقبت از محله‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی تأکید کردند.