خطیب جمعه میبد:

برگزیده‌های انتخابات به قول و قرارها پایبند باشند

امام‌جمعه میبد تصریح کردند: محور حرکت آموزش‌وپرورش ما سند تحول است که راهگشای حرکت ماست و در تنظیم سند ملی، معیار سخنان رهبر معظم انقلاب است و باید با هوشیاری بیشتر و طی فرایندهای درست در این مسیر قدم برداریم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد به نقل از میبد آدینه، امام‌جمعه میبد در خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان میبد، قضاوت آل خلیفه در بحرین نسبت به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و آنچه در یمن اتفاق افتاد را به‌شدت محکوم کردند.

حضرت آیت‌الله اعرافی اظهار داشتند: این جنایت‌ها، جلوه‌هایی از ظلم و ستم آمریکایی‌ها و مزدوران آن‌ها در منطقه است که همه این‌ها باید با مقاومت ملت‌ها کنار و زمینه پیروزی فراهم شود.

خطیب جمعه میبد، سفر ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در هفته گذشته به عربستان و شرکت در اجلاس ریاض را مضحک‌ترین حرکت در قرن حاضر خواندند و افزودند: همان‌طور که خود ترامپ قبلاً گفته بود این سفر انجام شد که با فروش سلاح به عربستان برای جوانان آمریکایی اشتغال ایجاد کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند: حکام سعودی با این قرارداد منابع امروز و آینده نسل‌های دنیای اسلام را به غارت بردند.

ایشان خاطرنشان کردند: از همه خنده‌دارتر و زشت‌تر اینکه، عربستان که خاستگاه تروریسم و پرورش گاه اندیشه‌های تکفیری، جنگ و نزاع در عالم است در این سفر مرکز مبارزه با تروریسم تعیین شد.

امام‌جمعه میبد اظهار داشتند: امروز متون درسی عربستان نه در میان شیعه بلکه در میان اهل تسنن هم، خشونت و جنگ است و با ایجاد گروه‌های مثل القاعده و داعش و شبکه‌های تروریستی این فکر را به عالم پمپاژ می‌کنند.

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کردند: مگر می‌شود ترامپ و سردمداران کاخ سفید این را نفهمند بلکه حتماً آن‌ها می‌فهمند اما دنبال تأمین منافع خود و جنگ در خاورمیانه و منطقه هستند.

* حکام ظالم و مستکبران رفتنی هستند

حضرت آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه حکام عربستان اصالتی ندارند و ادامه کارشان همیشه با بیرون بوده است افزودند: آن‌ها با غارت کردن و چپاول کشاندن این‌همه ثروت‌های دنیای اسلام، به دنبال منافع خود، در امن قرار دادن اسرائیل غاصب و مزدورانشان هستند.

ایشان تصریح کردند: اما ملت ایران در روز قدس نشان خواهند داد که این حکام ظالم و ستمگر، مستکبران غارتگر و اسرائیل غاصب به فضل خدا رفتنی هستند.

* سند 2030 باید با نهایت دقت و طبق سخنان رهبری پیش برود

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به سند 2030 یونسکو، ارتباط بین‌المللی و احترام به آموزش‌وپرورش و نهادهای علمی را ضروری خواندند و گفتند: این نوع قراردادها باید با نهایت دقت موردتوجه قرار بگیرد و نباید در اجرای آن از حفظ اصول غفلت شود.

امام‌جمعه میبد تصریح کردند: محور حرکت آموزش‌وپرورش ما سند تحول است که راهگشای حرکت ماست و در تنظیم سند ملی، معیار سخنان رهبر معظم انقلاب است و باید با هوشیاری بیشتر و طی فرایندهای درست در این مسیر قدم برداریم.

* برگزیده‌های انتخابات به قول و قرارها پایبند باشند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه از حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات هم قدردانی کردند و گفتند: به همه‌کسانی که برگزیده‌شده‌اند باید تبریک گفت و آن‌ها را به این نکته توجه داد که مسئولیت سنگینی در قبال مردم‌دارند.

آیت‌الله اعرافی اظهار داشتند: کشور در شرایط حساسی قرار دارد و برگزیده‌شده‌ها باید به قول‌ها و قرارها پایبند باشند.

امام‌جمعه میبد افزودند: شوراها هم مسئولیت‌های سنگینی دارند که امیدواریم عزم خود را جزم‌تر و بااراده جدی‌تر وارد صحنه شوند.

خطیب جمعه میبد یادآور شدند: آنچه مهم است ارتقاء فرهنگ انتخابات است و ما در برابر جهان نشان دادیم باوجود خوبی‌ها و بدی‌ها، کشور در امنیت و آرامش در مسیر خود عبور کرد و نامزدها و طرفداران، بامتانت عمل کردند.

* پانزده خرداد جلوه‌گاه اندیشه امام بود

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی داشت فرارسیدن قیام پانزده خرداد گفتند: یوم‌الله بزرگ پانزده خرداد جلوه‌گاه اندیشه و فکر امام و عظمت و شکوه و رشادت و دفاع ملت از امام بود که منجر به جریان‌های بزرگ و سرآغاز نهضت امام و انقلاب اسلامی شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزودند: باید پانزده خرداد را همیشه بزرگ داشت چراکه شناخت انقلاب اسلامی در پانزده خرداد است و اگر سرچشمه پانزده خرداد را در انقلاب اسلامی نشناسیم، ممکن است انقلاب‌ها و جریانات انقلابی بیاید و مانع از استمرار انقلاب به معنای واقعی شود.

* امام را باید بشناسیم

آیت‌الله اعرافی سالروز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه را گرامی داشتند و اظهار داشتند: از غصه‌های بزرگ این است که نسل امروز کمتر آن عظمت را درک کردند و کمتر امام را به‌تمام‌معنا شناخته‌اند درحالی‌که امام شخصیت ممتاز و جامع و صاحب انواع کمالات غیبی و اخلاقی و معنوی بود که اجتماع این‌همه ویژگی‌های علمی و معرفتی در یک انسان بسیار کم اتفاق می‌افتد.

امام‌جمعه میبد افزودند: دوم اینکه امام در عرصه اداره و تحول جامعه، اندیشه جامع و راهگشا داشتند که حاصل آن انقلابی شد که همه عالم را تحت الشاع قرارداد.

خطیب جمعه میبد گفتند: همراهی ملت ایران تحولات شگرف و عمیق در عالم را رقم زد و بسیاری از معادلات علمی، فکری، سیاسی و اجتماعی عالم تغییر کرد و همه عالم تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتند.

* جدا کردن عنصر مقاومت از هویت امام بزرگ‌ترین تهدید امام است

ایشان بابیان اینکه در شناخت امام نباید کوتاهی کنیم بلکه باید همه ابعاد امام را بشناسیم تصریح کردند: متأسفانه گاهی از ناحیه‌های مختلف جامعیت فکری امام مورد تهدید قرار می‌گیرد و گاهی امام را طوری تعریف می‌کنند که گویی در قاموس امام شجاعت، رشادت، مقاومت و انقلابی بودن نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه ممکن است کسانی امام را طوری تعریف کنند که ابعاد فکری و معرفتی و روشن‌بینی ایشان موردتوجه قرار نگیرد اظهار داشتند: ما مواجه با تحریف‌هایی درباره امام هستیم بنابراین هم باید برای امام احترام قائل باشیم و او را بشناسیم و هم نباید بگذاریم فکر جامع و ناب امام مورد تهدید قرار بگیرد.

آیت‌الله اعرافی تلاش برای جدا کردن عنصر مقاومت و شجاعت و رشادت از هویت شخصیت امام را بزرگ‌ترین تهدید امام دانستند و گفتند: هر اقدامی که این عظمت روحی و فکر روشن را از امام بگیرد تهدید امام است.

* حضرت خدیجه هستی خود را قربانی رسالت و بعثت پیامبر خدا کرد

امام‌جمعه میبد با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها به جایگاه کم‌نظیر این بانوی اسلام و همسر پیامبر خدا پرداختند و افزودند: حضرت خدیجه بانوی سرآمدی است که پیامبر فرمودند کجا من انسانی و چهره‌ای مثل خدیجه پیدا کنم، آنگاه‌که همه به من پشت کردند، این زن قهرمان و آگاه بود که به من ایمان آورد و با همه امکانات در کنار من همراه پیام من حرکت کرد.

خطیب جمعه میبد اظهار داشتند: حضرت خدیجه بانویی بود که همه هستی خود را قربانی رسالت و بعثت پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی (ص) کرد، اما شیرینی فتح و پیروزی اسلام را هرگز لمس نکرد.

ایشان بابیان اینکه همه وجود او رنج برای اسلام و فداکاری درراه آرمان‌های بزرگ اسلام بود گفتند: حضرت خدیجه سال دهم بعثت سه سال قبل از هجرت از دنیا رفت و سختی‌های آغازین روزهای بعثت پیامبر، تنگناها و گرسنگی‌های شبه ابی‌طالب، مواجهه‌های سخت پیامبر با زورگویان را یکجا تحمل کرد.

وی ایستادگی، مقاومت، صبوری و عقب ننشستن را از ویژگی‌های بارز حضرت خدیجه برشمردند و اظهار داشتند: یکی از امتیازات حضرت خدیجه این بود که در یک‌لحظه تاریخی که عالم از یک تمدن غلط به سمت تمدن نوین الهی حرکت می‌کرد را با بصیرت ناب و عمیق فهمید.

آثار تاریخی و مواریث فرهنگی نیاز به توجه بیشتری دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز میراث فرهنگی را هم گرامی داشتند و گفتند: شهری با این حجم آثار تاریخی و مواریث فرهنگی نیاز به توجه بیشتر دارد.

امام‌جمعه میبد ضمن قدردانی از همه تلاش‌های صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی اظهار داشتند: آثار تاریخی و معنوی مهمی در شهرستان میبد داریم که خانه آیت‌الله حائری یکی از این آثار است که می‌تواند پایگاه فکر و معنویت و معرف خاستگاه بزرگ مؤسس حوزه قم باشد.

توجه به اوقات فراغت، برنامه‌های ماه مبارک رمضان، رونق بخشی مساجد با محوریت ائمه جماعات و هیئت‌امنا و مردم، توجه به فقرا و نیازمندان در ماه مبارک رمضان و افزایش همبستگی مردم در این خصوص، جشن گل‌ریزان و رهایی زندانیان، صرفه‌جویی در مصرف آب و تشویق دانش آموزان برای ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه خواهران و مدرسه معارف از دیگر مباحث آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.