همایش گرامی داشت هفته معلم در دانشگاه آزاد میبد

به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم، همایشی با حضور 200 نفر از مدیران و معلمان آموزش‌وپرورش در سالن خواجه رشیدالدین میبدی دانشگاه آزاد اسلامی میبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سجادی پور فرماندارمیبد در این همایش با گرامی داشت یادوخاطره شهید مطهری و تبریک هفته معلم به همه مدیران و معلمان مدارس و قدردانی از زحمت بی‌وقفه آن‌ها گفت: تلاش همه شما مدیران و معلمان در مقاطع مختلف برای ما افتخاراست.

سجادی پور کسب جایگاه‌های برتر کنکور دانش‌آموزان را حاصل زحمات مربیان و معلمان خواند و افزود: تعلیم و تربیت 25 هزار دانش‌آموز در 158 مدرسه در شهرستان میبد به دست مدیران و معلمان باانگیزه و عاشق شغل معلمی است.

فرماندارمیبد بابیان اینکه نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر جامعه است و دنیا با تجهیز نیروی انسانی به سمت توسعه رفته است اظهار داشت: امروز تولید ثروت بر اساس نیروی انسانی، فکر و خلاقیت شکل می‌گیرد درحالی‌که در کشور ما 64 درصد تولید ثروت از طریق منابع و فروش نفت و گاز معادن است؛ درکشورژاپن 2 درصد تولید ثروت آن‌ها از منابع و بقیه از طریق علم و خلاقیت و نیروی انسانی حاصل می‌شود و این به پایه‌گذاری آن‌ها از مدرسه تا دانشگاه و تخصص‌های مختلف برمی‌گردد.

سجادی پور در ادامه، درخشش هر دانش‌آموز را قوت قلب هر معلم خواند و تصریح کرد: جدا از مباحث فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، بحث مهاجرت یکی از دغدغه‌های ما در شهرستان میبد است و قریب 25 درصد از دانش‌آموزان تحت تأثیر فرهنگ مهاجرین قرار می‌گیرند که خود آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

وی گفت: برند استان یزد و شهرستان میبد در وصلت و معاملات و تبادل ارتباطات، فرهنگ آن است و باید این فرهنگ را حفظ کنیم و باتربیت درست فرزندانمان در مدارس این فرهنگ غنی را به آن‌ها انتقال دهیم تا به‌جای اثرپذیری، اثرگذار باشند.

فرماندارمیبد با اشاره به راه‌اندازی گنجینه تاریخی و معنوی در دانشگاه آزاد میبد از سوی ناحیه مقاومت بسیج میبد گفت: این گنجینه آثار شهدا در هشت سال دفاع مقدس می‌تواند در حوزه تربیت کمک کند.

سجادی پور بابیان اینکه از 4 هزار شهید در استان، هزار شهید، دانش‌آموز است افزود: دانش‌آموزان ما همان‌هایی هستند که آینده کشور را اداره کنند و باید مثل دوران دفاع مقدس، روحیه شهادت، ایثار و فداکاری در آن‌ها شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز دولت و نهضت واکسیناسیون همگانی و کاهش فوتی از 700 نفر در روزبه زیر عدد دورقمی گفت: برای قطع کامل زنجیره کرونا و حضوری شدن مدارس در سال آینده، دست یاری به‌سوی مدیران و معلمان دراز می‌کنیم تا با همکاری و تعامل در پوشش حداکثری واکسیناسیون در بین فرهنگیان و دانش‌آموزان بتوانیم محدودیت‌های کرونا را پشت سربگذاریم و به زندگی عادی خود برگردیم.