فرماندارمیبد:

مسئولین درصحنه‌اند و بر عدم عرضه و احتکار نظارت دارند

فرماندارمیبد در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقویت اعضای کمیسیون کالای قاچاق و ارز با برگزاری دوره‌های آموزشی را در این شرایط حساس تأثیرگذار خواند و گفت: هدف باید هم‌افزایی بین اعضای گروه و به‌کارگیری خلاقیت برای انجام کارهای بزرگ باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سجادی پور تصریح کرد: مهم این است که مردم احساس کنند، مسئولین درصحنه هستند و درزمینهٔ های احتکار و عدم عرضه و یا جلوگیری از تخلف در ارائه محصولات نظارت گسترده دارند.

وی بابیان اینکه تاکنون 3 هزار و 500 انبار در سامانه تجارت در شهرستان میبد ثبت‌شده است گفت: با ثبت انبارها بیش از یک‌میلیون بارنامه بلاتکلیف، تعیین تکلیف و به زیر ده هزار بارنامه رسیده است.

حیدری دبیر کمیسیون کالاهای قاچاق و ارز هم با اشاره به قوانین جدید بازار گفت: همه در هدفمندی یارانه‌ها مکلف هستیم چنان مدیریت کنیم که کالاهای اساسی به‌موقع به دست مردم برسد و کمبودی در تأمین این کالاها نداشته باشیم.

وی با تأکید بر رصد انبارها تصریح کرد: اداره صمت و جهاد کشاورزی باید موارد قاچاق را شناسایی و از طریق سامانه تجارت، موجودی انبارها را رصد و کنترل کند.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به افزایش ضمانت اجرایی مصوبات کمیسیون‌ها گفت: اجرای قانون جدید قیمت‌ها از دهم اردیبهشت آغازشده است و همه کالاها باید دارای شناسنامه باشند که موانعی وجود دارد اما به‌زودی برطرف خواهد شد.