فاضلاب شهری مانع آلوده شدن سفره‌های زیرزمینی می‌شود

آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در جلسه هماهنگی پروژه فاضلاب شهری میبد که با حضور نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آبفای استان و سرمایه‌گذار این پروژه و فرماندارمیبد برگزار شد از تلاش‌های بی‌وقفه مسئولین آبفا و سرمایه‌گذار در اجرای فاضلاب شهری میبد قدردانی کرد.

ش

امام‌جمعه میبد با تأکید بر تسریع در بهره‌برداری از این پروژه گفت: فاضلاب شهری مزایای زیادی دارد که یکی از آن‌ها جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های زیرزمینی است.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: باید بافرهنگ سازی درست، مردم را نسبت به اخذ انشعاب و وصل به فاضلاب شهری ترغیب و تشویق کرد.

فریمانی معاون آبفای استان هم با ارائه گزارشی از روند اجرای تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب گفت: تاکنون نه هزار انشعاب در سطح شهر به فاضلاب شهری وصل شده‌اند و حداقل وصل 5 هزار انشعاب هم امسال دردستورکار قرار دارد.

پیگیری جبران خسارت جابه‌جایی تصفیه‌خانه فاضلاب از طریق استانداری و افزایش دوره بهره‌برداری، حل اختلاف خسارت آسفالت بین شهرداری و پیمانکار، همکاری پترو فرایند درتامین آب فضای سبز شهرداری، پیگیری اجرای 200 کیلومتر شبکه باقیمانده فاضلاب، هماهنگی برگزاری جلسه در جهت سرمایه‌گذاری صنایع پاک و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی و ناحیه صنعتی ندوشن از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.