خسارت 30 میلیاردی سیل به روستاییان میبد

سید جمال سجادی پور به همراه بخشدار بفروئیه و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر شهرستان در بازدیدی میدانی از روستاهای سیل‌زده گفت: به دنبال بارندگی و سیل، بیشترین تأثیرپذیری را در بخش بفروئیه و دهستان درین و روستای امیرآباد شاهد بودیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سجادی پور افزود: در روستای امیرآباد هرچند سکنه کم داریم و یک خانواده با فرزندانش زندگی می‌کنند اما تمام خانه وزندگی آن‌ها را سیل تخریب کرده است.

وی اظهار داشت: سیل دامداری این روستایی را که تنها امور زندگی‌شان بوده است خسارت زده و 80 رأس دام سبک این خانواده را تلف‌کرده است.

فرماندارمیبد بابیان اینکه باید حداقل‌های زندگی را برای آن‌ها تأمین می‌کردیم گفت: به‌اتفاق جمعیت هلال‌احمر حضور پیدا کردیم تا این شرایط بحرانی را پشت پسر بگذارند و بتوانیم با خسارتی که دیدند بخشی از آن را از محل اعتبارات دولتی جبران کنیم تا به زندگی عادی خود برگردند.

سجادی پور با اشاره به برآورد خسارت‌ها افزود: سیل درمجموع خسارت‌هایی که به 45 کیلومتر از جاده‌ها و معابر وارد کرده است و بخشی از بندهای خاکی را تخریب و به کشاورزی و دامداری وارد کرده است در برآورد اولیه 30 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف شهرستان میبد خسارت وارد کرده است.

کمال بنا رئیس جمعیت هلال‌احمر میبد هم گفت: بلافاصله بعد از اطلاع از خسارات سیل نیروهای امداد در محل حضور یافتند تا با تخلیه سیل از خسارت زیاد جلوگیری کنند.

بنا افزود: در مرحله بعد هم اقلام امدادی شامل پتو، روفرشی، اقلام خوراکی و ظروف را برای سیل‌زده‌ها فراهم کردیم.

فخرالسادات آقایی بخشدار بفروئیه هم گفت: در بخش بفروئیه 23 روستا وجود دارد که اکثر روستاها خسارت‌دیده‌اند.

آقایی بابیان اینکه بیشترین آسیب‌ها را سیل به زیرساخت‌های آبخیزداری، راه‌های روستایی و کشاورزی و دامی وارد کرده است افزود: روستاهای امیرآباد، متکستانه و انجیره ازجمله این روستاها هستند که خوشبختانه با ورود به هنگام هلال‌احمر، سپاه، جهاد و فرمانداری امدادرسانی انجام و از خسارت بیشتر جلوگیری کردیم.