خسارت سنگین سیل بر زیرساخت‌های روستاهای بخش بفروئیه میبد

 براثر بارندگی‌های عصر دیروز، سیل خسارت‌های قابل‌توجهی را به زیرساخت‌های جاده‌ای، گاز و مرغداری‌ها و دامداران بخش بفروئیه وارد کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، براثر این بارش اکثر گور آب‌های شهرستان میبد آبگیری و بندهای خاکی فیض‌آباد، امین‌آباد و بند خاکی غرب میبد سرریز شد که در پی آن گرفتگی محافظ بندهای خاکی گرفتاری‌هایی هم در نیمه‌شب دیشب به وجود آورد.

سید جمال سجادی پور فرماندارمیبد که ساعت 24 شب به همراه بخشدار بفروئیه، اکیپ‌های راهداری، منابع طبیعی و سپاه در محل سیل در مسیر جاده درین حضور داشت گفت: بارش باران آن‌قدر شدید بود که سیل از سطح جاده‌ها عبور کرد و به چندین کیلومتر از جاده‌های مسیر درین خسارت زد.

سجادی پور بابیان اینکه سیل سنگلاخ‌های زیادی را وارد جاده و آن و مسیر را مسدود کرد افزود: با استقرار به‌موقع ادارات راه و حمل‌ونقل جاده‌ای، برق و منابع طبیعی، آتش‌نشانی و سپاه از همان لحظات اولیه درصدد بازگشایی این مسیرها هستیم.

وی گفت: روستای متکستانه و امیرآباد ازجمله روستاهای این بخش است که به علت سیل با شکستگی لوله گاز و قطعی گاز مواجه است و نگران واحدهای مرغ داری در این منطقه هستیم که تلاش داریم گرمایش این مرغداری‌ها را تا صبح تأمین کنیم.

فرماندارمیبد افزود: درروستای امیرآباد هم متأسفانه آن‌طور که خبر رسیده است بیش از یکصددام سبک که در بوکن ها نگهداری می‌شده است براثر نفوذ سیل تلفات داشته‌ایم.

سجادی پور تصریح کرد: از اهالی منطقه درخواست داریم فعلاً کمترین تردد را در این مسیر داشته باشند و از مرکز استان هم تقاضای کمک داریم تا توانیم مسیرهایی که دچار سیل شده را بازگشایی کنیم.​​​​​​​