آیت الله اعرافی



صنعت پدیده درونزای تولید کننده کار و اشتغال و ثروت و حلال مشکلات درکشور است 
آیت الله اعرافی در دیدار جمعی از صنعتگران این شهرستان که شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استان و صادقی مدیرکل صمت ، فرماندار میبد ، مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد هم حضور داشتند بر تحرک بیشتر در راستای حل مسائل و مشکلات صنعت و حرکت به سمت قله های مد نظر تاکید کرد .
امام جمعه میبد با اشاره به موج تغییرات در کشور تصریح کرد : دستگاه اداری  ، مردمی و بخش خصوصی استان و شهرستان در ماه های پیش رو نباید به خاطر موج تغییراتی  که درکشور ایجاد خواهد شد دچار رخوت و سستی شوند .
مدیرحوزه های علمیه کشور  به خطوط کلی و راهبردی حرکت صنعت پرداخت و گفت :  با درخشش ها و آورده ها درباب صنعت  و چالش هایی که در این حوزه به وجود آمده است باید بعنوان یک رکن پیشرفت در شهرستان میبد عاقلانه و سنجیده برخورد کرد .
 نائب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری صنعت را پدیده درونزای تولید کننده کار و اشتغال و ثروت و حلال مشکلات درکشور ، استان و شهرستان میبد خواند و گفت : کسی با این آورده و سرمایه مخالفتی ندارد اما امروز مواجه با چالش هایی هستیم که هم سرمایه گذاران و هم مردم را در مقوله های مختلف ازجمله محیط زیست رنج می دهد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد : انتظار می رود مردم و صنعتگران و نخبه گان همه درکنار هم با دید جامع،  بازسازی ، رشد و ارتقا تولید و اشتغال و صنعت را مد نظر قرار داده و با این نگاه همبستگی ، شهرستان میبد را در منظومه استان و کشور بعنوان الگو معرفی کنند .
آیت الله اعرافی با بیان اینکه موتورمحرک و قلب  و روح این تحول در مردم منطقه بوده و مردم روی پای خود ایستاده و مسیر تحول و رشد را رقم زدند گفت : این مسیر باید با امید و تلاش و همبستگی ادامه یابد .
امام جمعه میبد حرکت دانش بنیانی درصنعت را مهمترین حرکت در پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود : نسل جدید صنعتگران و سرمایه گذاران ما باید  با نقشه راه جدید وارد مدار بالاتر شده و حرکت دانش بنیانی را تقویت کنند و مسئولین هم گره از کار نسل جدید نخبه و تحصیل کرده که وارد این مسیر می شوند باز کنند .
مدیرحوزه های علمیه کشور تقویت خوشه قطعه سازی ، اهتمام به مقوله سلامت و محیط زیست درصنایع ،  عدالت محوری با افزایش حضور مردم در سرمایه گذاری ها و مرود نخبه گان درحوزه علم و تولید را از راهبردهای مهم در شهرستان میبد برشمرد و گفت : دانشگاه وصنعت باید دو بال یک حرکت باشند و صنایع بزرگ با بورسیه تحصیلی در راستای مصالح خود ، استان و کشور از نخبه گان و دانشجویان برتر و اساتید موفق حمایت کنند .
نائب رئیس مجلس خبرگان هرینه در تحقیق و توسعه را باعث افزایش سرمایه خواند و با تاکید بر نگاه فراتر از قانون درحمایت از کارگران درحوزه مسکن و جمعیت از سوی صنایع گفت :  حتی در این شرایط دشوار نگاه فراتر از قانون صنایع نسبت به کارگران امر مبارکی است و باید کارگران را پاره و رکن صنعت بدانیم و آسیب های فضای کارگری را بشناسیم و با ارتقاء  فرهنگی نگذاریم آنها دچار آسیب  های اجتماعی شوند .
آیت الله اعرافی اهتمام فرمانداری و صنایع در اجرای پروژه باغراه ، مهندسی مهاجرت با کمک استانداری و ادارات کل ، دو بانده شدن جاده میبد- ندوشن، توجه به مسکن کارگری و عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی را از اولویت های شهرستان میبد خواند و گفت : منطقه ویژه اقتصادی امسال باید با نگاه محیط زیست ، صنایع برتر و سبر تکان بخورد و  صنعتگران و نخبه گان از فرصت این منطقه استفاده کنند .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شرایط دشت عقدا – یزد هم با بیان اینکه امکان سرمایه گذاری فراتر از مجوزها و شرایطی است که درمنطقه وجود دارد تصریح کرد : هرچند استاندار قول دادند اما من هنوز هم تردید دارم که یک دست و عادلانه از عقدا تا یزد قواعد اجرا می شود که  امیدواریم اینطور باشد.
امام جمعه میبد گفت : برای اینکه عواید سرمایه گذاری به شهر برگردد پیشنهاد دادیم فضایی را که برای سرریز سرمایه گذاران میبدی در نقطه ایی که هیچ شهرستانی را تحت تاثیر قرار ندهد و از نظر محیط زیست هم مشکلی نداشته باشند اختصاص دهند تا صنایعی که قابل قبول است را در آنجا پایه ریزی کنیم.
وی در پایان بر برش استانی برنامه هفتم توسعه ازسوی استانداری تاکید کرد و گفت : طرح های خوبی در برنامه هفتم توسعه با رویکرد تقویت بخش خصوصی آمده است که باید با برش استانی از آن در ابعاد مختلف بهره برد .