برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع محیط‌زیست درمیبد

هم‌زمان با هفته محیط‌زیست نمایشگاه نقاشی با موضوع محیط‌زیست با حضور بخشدار مرکزی میبد در روستای حجت‌آباد از توابع بخش مرکزی با مشارکت دهیاری‌های حجت‌آباد و محمدآباد، بخشداری مرکزی و محیط‌زیست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سید ابوالقاسم حسینی دهیار حجت‌آباد و مسئول برگزارکننده این نمایشگاه گفت: اکثر روستاهای بخش مرکزی به‌ویژه روستاهای حجت‌آباد و محمدآباد و رکن‌آباد در مسیر جاده و هم‌جوار صنعت قرار دارند.

حسینی بابیان اینکه حفظ محیط‌زیست برای این روستاها ضرورت دارد افزود: به مناسبت گرامی داشت هفته محیط‌زیست، نمایشگاه نقاشی با موضوع محیط‌زیست را در روستای حجت‌آباد برپا کردیم.

وی بابیان اینکه در این نمایشگاه 60 اثر نقاشی از نونهالان و نوجوانان به نمایش درآمد اظهار داشت: 25 کاریکاتور فاخر با موضوع محیط‌زیست هم از هنرمندان سرشناس در این نمایشگاه به نمایش درآمد.

حسینی گفت: نقاشی طولی 20 متری نونهالان و نوجوانان و طراحی تمثال شهید علی‌اکبر قنبری زاده از شهدای محیط‌بان و اهداء جوایز به 10 نقاشی برگزیده از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه بود.

نعیمی دهیار محمدآباد هم گفت: نقاشی‌های کودکان روستا نشان می دادکه چقدر با مسائل زیست‌محیطی آشنا هستند.

وی افزود: توجه به محیط‌زیست سالم، هوای پاک، صنایع و میزان آلایندگی‌ها و راهکارهای آن‌ها برای جلوگیری از پسماندهای صنعتی و آلایندگی‌ها از نتایج این نمایشگاه بود که کودکان به آن‌ها پرداخته بودند.

نعیمی خاطرنشان کرد: در پایان این نمایشگاه از ده اثر نقاشی برگزیده تجلیلی به عمل آمد و به کودکان شرکت‌کننده هم کتاب‌هایی با موضوع محیط‌زیست و مداد رنگی توزیع شد.