بررسی چالش‌های پیش روی طرح تولید اقدام ملی مسکن درمیبد

در جلسه‌ای با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان، نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولین مرتبط مسائل و مشکلات طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان میبد موردبحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی واگذاری 600 هکتاری زمین احداث شهرک جدید را یکی از مباحث مهم این جلسه خواند و گفت: این شهرک برای ساخت مسکن جوانان و کارگری پیش‌بینی‌شده است که قرار شد حداکثر طی یک ماه آینده پس از رفع مشکلات بعضی از ادارات کل در استان، نسبت به واگذاری زمین آن اقدام شود.

میرمحمدی افزود: واگذاری زمین برای پارک بانوان، میدان میوه و تره‌بار و پایانه مسافربری را دومین موضوع این جلسه عنوان کرد و افزود: قرار شد واگذاری 3 هکتار برای هرکدام از این طرح‌ها انجام و برای مابقی زمین موردنیاز بررسی لازم انجام و پس از اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص جهش تولید مسکن هم قرار شد زمین‌هایی که به شهرستان میبد در بیده و مهرآباد الحاق شده است و چه زمین‌هایی که در دست بنیاد مسکن است تسریع و موانع از پیش رو برداشته شود و مشکل 18 هکتار زمین هم با پی گیری که از سوی نماینده خواهد شد مرتفع شود.

خواجه رضایی سرپرست راه و شهرسازی استان هم گفت: در مهلتی که مشخص شد قرار شد موارد از سوی راه و شهرسازی پی گیری و به‌صورت فصلی گزارش آن و منجر به نتیجه خواهد شد.

خواجه رضایی افزود: مواردی هم که نیاز به پی گیری مجدد دارد و یا بعضاً نیاز به ورود نماینده در سطح استانی و ملی دارد هم از ناحیه نماینده تلاش خواهد شد به نتیجه برسد.