افتتاح مرکز تأمین پشتیبانی خوشه زیلو درمیبد

با حمایت انجمن صنفی زیلوبافان و شهرک صنعتی جهان‌آباد مرکز تأمین پشتیبانی خوشه زیلو با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار بفروئیه و جمعی از مسئولین، مرکز تأمین و پشتیبانی خوشه زیلو در شهرستان میبد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در این مراسم شناسنامه زیلو هم رونمایی شد. این شناسنامه برای ارتقاء کیفیت و شناسنامه‌دار شدن فعالیت صنعتگران زیلو بافت صادر می‌شود.

مرتضی غنی پور رئیس انجمن صنفی زیلوبافان بابیان اینکه راه‌اندازی این مرکز در جهت حمایت از زیلوبافان است گفت: این مرکز درزیربنای 150 مترمربع با 300 میلیون تومان راه‌اندازی شده است.

غنی پور افزود: با راه‌اندازی این مرکز زمینه اشتغال 6 نفر هم به‌صورت مستقیم فراهم‌شده است.

وی گفت: مرکز تأمین و پشتیبانی خوشه زیلو درمیبد در حمایت از زیلوبافان کار چله تابی و تأمین صفرتا صد مواد اولیه، زیلوبافان را انجام خواهد داد.

شهبازی مدیر صندوق کارآفرینی امید در ادامه با حضور در روستاهای بخش بفروئیه از طرح‌ها و پتانسیل‌ها و مزیت این روستاها بازدید و طرح‌های استراتژیک صندوق را در روستاها ازجمله طرح هر روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق خرد محلی تشریح کرد.

شهبازی گفت: سعی ما براین خواهد بود که ان‌شاءالله با هماهنگی که با فرماندار، بخشدار، دهیار و اعضای شوراهای اسلامی انجام‌شده مزیتی را برای هر روستا شناسایی کنیم.

وی افزود: پس از شناسایی افرادی که می‌توانند در تکمیل زنجیره ارزش نقشی را ایفا کنند؛ صندوق تأمین مالی را برای طرح‌ها انجام خواهد داد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان با به اشاره به حمایت‌های مالی صندوق کارآفرینی امید از خوشه زیلو و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا گفت: صندوق کارآفرینی امید تاکنون توانسته حمایت مالی خاصی را در راستای تکمیل زنجیره ارزش و خوشه زیلو انجام دهد.

شهبازی گفت: ما توانستیم 50 میلیارد ریال اعتبار را اختصاصاً در تکمیل زنجیره ارزش زیلو قرار دهیم.

وی افزود: در دوران کرونا هم یک‌صد میلیارد ریال در حمایت از اصناف که بخشی از آن کسب‌وکارهای زیلو بود اختصاص دادیم.