همزمان با هفته محیط زیست ، با حضور حجت الاسلام فاضلی رئیس دفتر امام جمعه میبد ، کریم بیکی بخشدار مرکزی ، ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد، علی اکبر کارگر رئیس اداره محیط زیست میبد و خانواده شهید محیط بان علی اکبر قنبری زاده و  جمعی از نخبه گان و فعالان محیط زیست ، خانه محیط زیست فرهنگ و خرد در شهرستان میبد افتتاح شد .
علی اکبر کارگر رئیس اداره محیط زیست میبد با تبریک هفته محیط زیست گفت : این چهارمین خانه محیط زیست در میبد است که امروز افتتاح شد .
کارگر با بیان اینکه منطقه شکارممنوع مرور میبد 80 هزار هکتار است به تلاش های شبانه روزی محیط بانان در حفاظت و حراست از این منطقه اشاره کرد و افزود : همه دغدغه های محیط زیست و محیط بانان حفاظت از محیط زیست شهرستان میبد و داشتن فضای سالم برای حیات گیاهی و جانوری و بشری است. 
در این مراسم دکتر فتح زاده از اساتید و صاحب نظرات حفاظت از محیط زیست با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست گفت : شاخص های متعددی در شهرستان میبد باعث آلایندگی زیست محیطی می شود که یکی از شاخص ها صنعت است که در سالهای اخیر اقدامات ارزشمندی در مهار و کاهش این آلایندگی ها از سوی صاحبان صنعت انجام شده است .
در این مراسم از پوستر دومین جشنواره کوتاه داستان میبد رونمایی و از فتح زاده از پژوهشگران حوزه محیط زیست و ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد فعال در حوزه محیط زیست تقدیر شد .