اجرای چندین طرح درمیبد به مناسبت گرامی داشت هفته محیط‌زیست

هم‌زمان با هفته محیط‌زیست چندین طرح با حضور رئیس محیط‌زیست استان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین در شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد به نام شهدای محیط‌بان و محیط‌زیست نام‌گذاری شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در این روز بلوار ورودی شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد به نام بلوار محیط‌زیست رونمایی و بوستانی هم به نام بوستان شهدای محیط‌بان نام‌گذاری شد.

دفتر ایمنی بهداشت و محیط‌زیست هم هم‌زمان با هفته محیط‌زیست در شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد آغاز به کارکرد.

در ادامه اجرای طرح بوستان کنارگذر روستای حجت‌آباد به طول 2 کیلومتر آغاز شد.

مسئولین در ادامه در نشستی دریکی از واحدهای صنعتی، بر مبنای شعار محیط‌زیست مردم پایه، هوشمند، دانش‌بنیان و فناوران، مشکل کنترل ریز گردها و آلایندگی‌های صنعتی را بر محوریت دانش‌های نوین بررسی و نظرات خود را ارائه کردند.

در این نشست خانم پورملایی رئیس محیط‌زیست استان توسعه پایدار و فرهنگ محیط‌زیست و راهکارهای کنترل ریز گردها و آلاینده‌ها و پسماندهای صنعتی را تشریح کرد.

پورملایی با اشاره به خشک‌سالی‌های مستمر و نیاز صنایع به دو مقوله انرژی و آب گفت: محیط‌زیست اجرای طرح هیئت‌رئیسه خورشیدی در ادارات را شروع کرده است و اجرای هیئت‌رئیسه خورشیدی روی سقف سالن‌های تولید صنایع می‌تواند صنایع را درتامین انرژی بی‌نیاز کند.

مفتاحی زاده رئیس بنیاد نخبگان استان هم در این نشست از اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان خبر داد و گفت: این طرح در استان مطرح‌شده است و به‌زودی به صنایع اعلام خواهد شد که دانشجویانی را در رشته‌های موردنظر بورسیه خود قرار دهند.

دکترزارعشاهی به نمایندگی از صاحبان صنعت هم در این نشست مطالبات کارفرمایان را در حمایت از صنعت مطرح کرد و گفت: صنعت خود را موظف به انجام قوانین محیط‌زیست می‌داند و انتظار داریم سهم صنعت در ایجاد آلایندگی‌ها مشخص شود تا برای رفع آن به شیوه علمی و دانش‌بنیان عمل کنیم.

در پایان برنامه‌های هفته محیط‌زیست در شهرستان میبد، موزه علوم طبیعی شهرستان میبد با 154 گونه زیستی در بلوار قاضی میرحسین افتتاح شد.​​​​​​​